وضعیت خلیج فارس به حالت قرمز رسید

image315983ورود روزانه 20 هزار متر مکعب فاضلاب خانگی به دریا منجر به ارائه مصوبه شورای شهر بندرعباس در جلوگیری از استفاده مردم و شنا در آبهای خلیج فارس شد .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا کیانوش جهانبخش رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به این که یکی از مقاصد اصلی گردشگری شهر بندرعباس، دریا است گفت : در صورتی که سرعت ورود آلودگی‌های میکروبی به دریا ادامه یابد، برای رفع  این معضل بزرگ که  بیشتر منشأ مدیریتی و تخصصی در حوزه مربوطه‌اش  را دارد، از ورود  مردم  به  ساحل  جلوگیری  می شود.

 وی افزود: متأسفانه مسئولین آب و فاضلاب در مقاطع مختلف اذهان  عمومی پساب وارد شده به دریا را بدون  هیچگونه آلودگی میکروبی بیان  می  کنند، حال آنکه با بررسی‌ها و مستندات علمی پاکیزگی خلیج فارس در وضعیت نامناسب و خطرناکی قرار دارد .

جهانبخش تصریح کرد:ما از شرکت آب و فاضلاب در طی 4 مرحله در برابر این مشکل جلساتی برگزار کرده ایم ولی شاهد هیچگونه همکاری نشده ایم و اگر روند آب و فاضلاب همچنان ادامه داشته باشد ، بزودی باید بر روی ساحل و دریا تابلوهایی با عناوین «ورود ممنوع» نصب شود .

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت:در حال حاضر ما آمادگی جلسه برای مقابله از ورود پساب فاضلاب با مدیر کل آب و فاضلاب را داشته  و مدارک  زیادی  از  راهکارهای  شورای  شهر  در دست ما وجود دارد.

مهندس نواب رازمند مدیر گروه سلامت محیط کار معاونت بهداشت هرمزگان  در گفتگو با خبرنگار  هرمز با اشاره به  بیماری های  خطرناکی  که  از راه  آب  آلوده  به  انسان  منتقل می شود  گفت: به علت ورود آب وفاضلاب به دریا بیماری های همچون میکروبی ، ویروس ها ، وبا، بیماری های پوستی و اسهال مردم را تهدید می کند.

وی در ادامه افزود : با توجه به فصل گرما و استقبال مردم از شنا در دریا لازم است مردم  به مناطقی که آلودگی در سطح مشخص است وارد نشوند .

رازمنده با بیان اینکه با توجه به آزمایشات انجام شده در بعضی از مناطق آلودگی کمتری وجود دارد گفت :سازمان محیط زیست متولی آزمایشات براساس آلودگی دریا را دارد.

استفاده  مردم بندرعباس  از آب دریا برای  شنا  در  فصل گرما  در  حالی  رو به  افزایش  است  که  طبق  اعلام  مدیر  کل حفاظت  محیط  زیست  هرمزگان روزانه  در  مجموع  بیش  از  20 هزار  متر  مکعب  فاضلاب  آلوده  به  دریا  وارد  می شود.

فاضلاب ورودی به دریا دارای فسفات، نیترات،نیتریت،مواد شوینده و چربی ها هستند که سبب بروز پدیده پُرغذایی در دریا می شود و علاوه بر افزایش احتمال بروز پدیده کشند قرمز،یک تهدید جدی برای حیات آبزیان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا