بررسی پرونده “دکل نفتی” در جلسه امروز اصل نود

image314863در شرایطی که در هفته های گذشته ماجرای ناپدید شدن دکل نفتی به یکی از موضوعات داغ اقتصاد ایران تبدیل شده بود، هنوز ابهامات زیادی در این باره وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا در چند روز گذشته امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها عنوان کرد:شرکت تاسیسات دریایی، سال گذشته برای خرید دکل نفتی با واسطه یک شرکت ترکیه ای قراردادی را با یک شرکت رومانیایی منعقد کرد که مبلغ قرارداد ایران با ترکیه 92 میلیون دلار بود در حالی که شرکت ترک با شرکت رومانیایی قراردادی62 میلیون دلاری بسته بود.

وی ادامه داد: برغم فاصله30 میلیون دلاری در قرارداد شرکت ترک با طرف ایرانی و رومانیایی و اینکه فقط 13 میلیون دلار به حساب شرکت رومانیایی واریز شده است، این شرکت نیز با توجه به اینکه تمام پول به حسابش واریز نشده است، از تحویل دکل خودداری می کند.

سلطانی با بیان اینکه این دکل اصلاً وجود خارجی نداشته است، گفت: مسلم است که مدیر عامل وقت شرکت تاسیسات دریایی و دولت دهم در این فساد مالی نقش داشته اند.

اما امروز موسی احمدی رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار دانا گفت: هنوز ابعاد زیادی از جزئیات این پرونده وجود دارد و امروز قرار شده است تا در کمسیون اصل 90 این موضوع مطرح  و پیگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا