قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بر خلاف خطوط قرمز است

image314691عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بر خلاف خط قرمز کشورمان است لذا محدودیت دفاعی و نظامی را نمی پذیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سیدحسین نقوی حسینی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام،گفت: جمع بندی مذاکرات یک سند بین المللی است.

وی با بیان اینکه کشورها نمی توانند جزئیات را تغییر دهند و این مهم شامل کنگره آمریکا هم می شود جزئیات و باید به کلیات بپردازند، ادامه داد: اگر کلیات توسط کشورها تایید شد روند کار ادامه می یابد و در غیر این صورت نیز و عدم تایید، باید مذاکرات ادامه یابد تا موضوعات اختلافی برطرف شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس ضمن تاکید براینکه به هیچ عنوان محدودیت دفاعی و نظامی را نمی پذیریم و از قبل هم اعلام کردیم این مهم خط قرمز کشورمان است واین امر نیز در مورد بازرسی ها هم گفته شده است، اظهار کرد:آنچه در شورای امنیت سازمان ملل مصوب شده بر خلاف خط قرمز کشورمان است.

نقوی با اشاره به اینکه فردا پس از ارائه گزارش شفاهی توسط آقای ظریف و صالحی ، برخی نمایندگان دیدگاهای خود را مطرح خواهند کرد، تصریح کرد: از وزیرخارجه کشورمان دعوت خواهیم کرد تا در کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی حضور یابند تا در پیرامون همه مسائل با وی صحبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: قبول کردن جمع بندی مذاکرات بستگی به نظر کلان دو طرف  و عبور از خطوط قرمزشان دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا