استفاده جناحی از موفقیت اخیر هسته ای به وحدت ملی ضربه می زند

image314692عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: کسانی که بخواهند از موفقیت اخیر کشورمان در عرصه مذاکرات هسته ای ، استفاده جناحی و سیاسی کنند، به وحدت ملی کشور ضربه می زنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا آیت الله محسن فقیهی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: اگر موفقیتی در این خصوص نصیب کشورمان شده در سایه الطاف الهی و هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری و نیز وحدت و همدلی مردم و مسئولان بوده است و لذا کسی نباید به دنبال بهره برداری جناحی و سیاسی از این موضوع باشد.

وی همچنین افزود: خوشبختانه در این دور از مذاکرات تا حدود زیادی خطوط قرمز نظام که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده مراعات شده است و در ادامه کار نیز باید همچنان این استقامت ملی در برابر زیاده خواهی دشمنان نظام و انقلاب حفظ گردد.
استاد شاخص حوزه علمیه قم در ادامه ، غفلت از اقتصاد مقاومتی به بهانه دست یابی به جمع بندی نهایی مذاکرات هسته ای را یک خطر و آفت برشمرد و گفت: بحث توافق نباید ما را از اقتصاد مقاومتی غافل کند، چرا که ممکن است در ادامه راه بر اثر اتفاقاتی از جمله عهدشکنی طرف مقابل، توافق بر هم بخورد و لذا لازم است که اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید خاص رهبری معظم است از سوی مردم و دولتمردان همواره مورد توجه و اهتمام قرار گیرد.
وی همچنین بیان داشت: از آن سو منتقدان توافق هسته ای نیز باید در اظهارنظرهای خود شرایط حساس کشور را درک کرده و خدای ناکرده طوری سخن نگویند که مایه تضعیف روحیه و اُمید مردم شود.
فقیهی در خاتمه یادآور شد: طبعاً همچون بسیاری از توافقات در این توافق نیز یک سری امتیازات از سوی ایران داده شده اما باید محاسبه کنیم که امتیاز داده شده با امتیاز گرفته شده چقدر است و در محاسبه بُرد بُرد باید موفقیت را ارزیابی کرد و نباید صرفاً روی نقاط ضعف حساس شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا