روایت دیدار شبانه آقازاده جنجالی و پدرش در دادسرا؛ ماجرای گریه مهدی هاشمی در اوین

image314676یک فرد مطلع به بهانه نقل خاطره‌ای از جانب آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره پرونده قضایی فرزندش روایتی را از دیدار مهدی و پدرش در حیاط دادسرای قاضی مقدس نقل کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا تنها 3 ماه از فتنه سال 88 گذشته بود که مهدی هاشمی فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با بهانه انجام مأموریت کاری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی و برای سرکشی به واحدهای بین المللی این دانشگاه و اتمام تحصیلات خود  در شهریور آن سال از کشور به مقصد لندن خارج شد.

تنها چند ماهی از خروج مهدی هاشمی گذشته بود که پرونده اتهامی وی در دادستانی تهران مفتوح شد و به این ترتیب برای این فرد قرار تعقیب صادر شد و وی به دستگاه قضایی فراخوانده شد اما مهدی از بازگشت امتناع کرد.

این امتناع مهدی هاشمی ادامه داشت تا اینکه متهم سرانجام در تاریخ 2 مهر سال 91 حوالی ساعت 9 شب به کشور بازگشت.

بر اساس اطلاعات موجود در آن زمان بستگان ایشان از جمله پدر وی بسیار اصرار داشتند که متهم از فرودگاه به زندان نرود ولی مقامات قضایی زیر بار این خواسته نابجا نرفته و این فرد پس از چند ساعت به دادسرا هدایت شد.

مهدی هاشمی تا ساعت 12 شب در فرودگاه بود و بعد از آن به خانه پدری‌‌اش رفت و پس از حدود 6 ساعت در حوالی ساعت 6 صبح به دادسرا مراجعه کرد که پس از انجام تحقیق و بازپرسی‌های مقرر برای این فرد قرار بازداشت موقت صادر شد.

مهدی هاشمی 84 روز در بازداشت موقت بود و پس از آن با تکمیل شدن روند بازپرسی‌ها این فرد با قرار وثیقه‌ای حدوداً 10 میلیاردی آزاد شد.

از آن تاریخ تا کنون که حکم دادگاه این آقازاده جنجالی به جرم اختلاس، ارتشاء و جرایم ضد امنیتی برای وی صادر و قطعی شده است وی هنوز حکمش اجرا نشده اما گاه و بی‌گاه مطالبی در رسانه‌های مختلف نقل می‌شود که صحت کافی را ندارد.

اخیراً نیز آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر سه شنبه 23 تیرماه در دیدار جمعی از اصحاب رسانه فرهنگ و هنر، مدیران مسئول خبرگزاری ها و سایت های خبری، خبرنگاران رسانه های مجازی و روزنامه ها، هنرمندان عرصه های سینما، تئاتر و موسیقی و جمعی از شعرای انقلاب اسلامی اظهارات جالبی را از دیدارش با فرزندش در زمان بازداشت وی مطرح کرده است.

اظهارات آیت الله هاشمی به نقل از سایت شخصی وی

«….نمی خواستم وارد پرونده قضایی مهدی شوم و الان هم نمی خواهم مطلبی بگویم که تأثیر مثبت یا منفی در روند قضایی پرونده بگذارد، اما چون سؤال کردید به ذکر خاطره ای بسنده می کنم.

پس از اینکه مهدی با نا تمام گذاردن دکتری خود در آکسفورد، وارد کشور شد و سه ماه توسط زبده ترین نیروهای وزارت اطلاعات تحت بازجویی بود، روزی به من خبر دادند که مهدی می خواهد شما را ببیند، من هم گفتم که بیاید اما گفتند ایشان نمی تواند و اگر می خواهید شما باید به ملاقات ایشان بروید.

در ملاقات مهدی در زندان و با اصرار وی به خاطر پرهیز از شنود، زیر باران در محوطه پارکینگ قدم می زدیم، مهدی به من گفت که اینان می گویند دو راه داری، یا در چند خط از رهبری تقاضای عفو کن و یا باید این پرونده طولانی و چند هزار صفحه ای را ادامه دهی.

خود مهدی به من گفت علی رغم اینکه خود چنین میلی ندارم چون می دانم جرمی مرتکب نشده ام، اما اگر شما و مقام معظم رهبری بخواهید این کار را می کنم که من به ایشان گفته ام بگذارید با آقا مشورت کنم.

در ملاقات با رهبر انقلاب به ایشان عرض کردم که راضی به این نیستم که وی تقاضای عفو کند و شما بپذیرید، چون در نگاه جامعه انعکاس خوبی نخواهد داشت هم می گویند رهبر چرا به تقاضاهای عفو زندانیان دیگر توجه نمی کنند و هم می گویند هاشمی در پرونده پسرشان اعمال نفوذ کرد.

آیت الله خامنه ای استدلال حرف های من را پذیرفت، بعد از آن بود که به مهدی خبر دادیم هر طور که خودت می دانی، عمل کن و وی هم بر این نکته تأکید می کرد که چون می دانم گناهی نکرده ام بگذارید همه بفهمند و اگر هم گناهی کرده ام، بگذارید در همین دنیا محاکمه شوم و به مجازات برسم که سخت از مجازات آخرت می ترسم.

بگذارید به همین مقدار بسنده کنم و بیشتر نگویم تا پرونده قضایی وی سیر خودش را بگذراند، البته خود مهدی و وکلای وی حرف های دارند که به موقع خواهند گفت. فقط بگویم یوسف از دامان پاک خود به زندان می رود.»

مهدی هاشمی به واسطه شنیدن کدام خبر گریه کرد

با توجه به اظهارنظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دیداری که وی با فرزندش مهدی داشته است به سراغ یکی از مطلعین این ملاقات رفتیم و از وی درباره جزئیات این دیدار پرسیدم.

این فرد مطلع به خبرنگار فارس گفت: بیش از یک ماه از بازداشت مهدی گذشته بود که به اسناد و مدارکی تازه که از سوی سازمان بازرسی وقت ارسال شده بود دست یافتیم.

وی افزود: متعاقب دستیابی به این اسناد بار دیگر به مهدی هاشمی تفهیم اتهام شد و مهدی هاشمی با توجه به اطلاع از کشف این اسناد از ما خواست تا با پدر خود تماس بگیرد.

متهم در این تماس به پدر خود گفت: اینها(منظور افراد مسئول در پرونده) به اسنادی دست یافتند که جرم مرا بسیار سنگین می‌کند.

در این تماس تلفنی مهدی از پدرش خواست برای گفتن پاره‌ای از مطالب با وی ملاقات حضوری کند. این در حالی بود که آقای هاشمی در بیشتر روزهای بازداشت مهدی حداقل یک بار روزانه به صورت تلفنی با وی صحبت می‌کرد.

با توجه به درخواست مهدی از پدرش آقای هاشمی ابتدا از دستگاه قضایی خواستند که مهدی را در جای دیگری غیر از زندان و دادسرا برای ملاقات بیاورند که این موضوع مورد موافقت قرار نگرفت زیرا دستگاه قضایی معتقد بود باید مانند سایر متهمین با وی برخورد شود.

پاسخ دستگاه قضایی به آیت‌الله هاشمی این بود که اگر شما ملاقاتی با فرزند خود می‌خواهید مثل سایر مردم به دادسرای مربوطه مراجعه کنید.

این فرد مطلع گفت: آقای هاشمی به دادسرای شهید مقدس آمدند و با اصرار خود در حیاط دادسرا با مهدی حدود یک ساعت ملاقات کردند.

مهدی خودش عنوان کرد که در این ملاقات از پدرش خواسته بوده تا با توجه به سنگین شدن جرایمش نامه‌ای بنویسد که این اتفاق افتاد و مهدی نامه را مستقیماً به تیم حفاظت پدرش تحویل داد.

متهم بعداً عنوان کرد: از پدرم خواسته‌ام تا به واسطه نامه‌ای که می‌نویسم از مقام معظم رهبری برای من در این مرحله درخواست عفو نماید.

وی افزود: روز چهارشنبه بعد از ملاقات یعنی با گذشت چند روز از آن دیدار مهدی در تماس تلفنی با پدرش نتیجه درخواستش را جویا شد که آقای هاشمی گفت: آقا (مقام معظم رهبری) با عفو شما موافقت نکردند.

این فرد گفت: در این لحظه مهدی با شنیدن این خبر ناراحت شد و به گریه افتاد.

این فرد مطلع در پایان به خبرنگار فارس گفت: البته مسایل دیگری هم درخصوص این دیدار و  جزئیات آن وجود دارد که اگر ضرورت ایجاد کند قطعاً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا