فعالیت 200 هیئت مذهبی در شهرستان دماوند/ رشد 130 درصدی در ثبت و ساماندهی هیئت‌های مذهبی

محمد میرزایی دماوندمسئول هیئت‌های مذهبی شهرستان دماوند گفت:  200 هیئت مذهبی در شهرستان دماوند فعالیت می‌کنند که حدود 30 هیئت مربوط به بانوان و بقیه مربوط به برادران می باشد.
مجید میرزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود، هیئت‌های مذهبی را مجموعه‌ای از تشکل‌های مردمی شامل پیر و جوان و زن و مرد دانست و اظهار کرد:  این هیئت‌ها با محوریت فرهنگ قرآن و عترت و با هدف زنده نگه داشتن سنت عزاداری‌ها در طول سال به صورت هفتگی، فصلی یا ماهانه اجرای برنامه دارند.
وی با اشاره به نحوه فعالیت و شناسایی این هیئت‌ها به دو صورت مستمر و موردی افزود: هیئت‌های که در طول سال، در مناسبت‌ها جلسات هفتگی و برنامه دارند مجوز مستمری و هیئت‌هایی که ایام خاص عزاداری از قبیل فاطمیه، محرم و ماه مبارک رمضان برنامه دارند، مجوز موردی دریافت می‌کنند.
میرزایی با بیان اینکه شورای هیئت‌های مذهبی چهارمین دوره خود را در کشور سپری می‌کند، خاطرنشان کرد: تاکنون در شهرستان دماوند دو دوره شورا تشکیل شده است که جعفر همتی به عنوان نایب رئیس، حمید اسماعیلی به عنوان دبیر، موسی چهره‌ای و محمد خسروی اعضای شورای دومین دوره شورای هیئت‌های مذهبی در شهرستان دماوند می‌باشند.
مسئول هیئت های مذهبی شهرستان دماوند با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی در شهرستان دماوند به صورت منظم و دقیق فعالیت می‌کنند و ساماندهی همه هیئت‌ها در اولویت است، تصریح کرد: در حال حاضر فعالیتمان را در زمینه دادن کد شناسایی و ساماندهی این هیئت‌ها در شهرستان متمرکز کرده‌ایم و خوشبختانه با رشد 130 درصدی نسبت به سال گذشته اینکار در حال انجام گرفتن است.
وی از فعالیت حدود 200 هیئت مذهبی در شهرستان دماوند خبر داد و بیان کرد: در سال‌های گذشته 45 هیئت و از سال 93 تاکنون 65 هیئت در شهرستان دماوند ساماندهی شده است و بیشتر  هیئت‌های ساماندهی نشده مربوط به روستاها و برخی از شهرها می‌باشند که امیدواریم این هیئت‌ها تا پایان سال ساماندهی شوند.
میرزایی با اشاره به اینکه شهرستان دماوند در بین 17 شهرستان استان تهران در امور مذهبی و فرهنگی، جز شهرستان‌های شاخص می‌باشد، خاطرنشان کرد: در سه روز پایانی ماه صفر، 25 هیئت مذهبی از شهرستان دماوند با هماهنگی اداره كل تبليغات اسلامي استان تهران در مشهد عزاداری کردند که شهرستان دماوند به عنوان منظم‌ترین مجموعه هیئت‌ها معرفی گردیدند.

دبیر هیئت‌های مذهبی استان تهران افزود: 30 هیئت بانوان و 18 هیئت تعزیه در شهرستان دماوند مشغول فعالیت هستند که عملکرد و نقاط ضعف و قدرت این هیئت‌ها در بازه‌های زمانی چهار ماهه ارزیابی می‌گردد.
میرزایی گفت: پنج هیئت‌ مهاجر خراسانی و مازندرانی‌های مقیم دماوند و رودهن و حدود 10 هیئت‌ مهاجر افغانی در دماوند، رودهن، کیلان و سربندان که مجوز فعالیتشان توسط روحانی هیئت برای بازه زمانی 10 الی 15 روزه در ایام محرم از سوی اداره تبلیغات اسلامی اخذ می‌شود نیز در سطح شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/رَز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا