سید رضا اکرمی در دماوند: امروز اسرائیل آسیب‌پذیرترین کشور در دنیاست/ به جدم امیرالمومنین قسم چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد تا نگاه به داخل نباشد آسیب‌پذیریم

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با قومی مذاکره می‌کنیم که خیانت ویژگی آشکارش می‌باشد، گفت: چه مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد، باید بیشتر نگاهمان به داخل باشد و تنها در ضرورت به بیرون نگاهی داشته باشیم.
IMG_6407

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی سخنران مراسم روز قدس در شهرستان دماوند در مصلی مسجد جامع این شهر با اشاره به اینکه در طول بیست ماه مذاکرات عملی که دولت انجام می‌دهد در سه بخش موفق شدیم و دستاوردهایی را داشتیم، اظهار داشت: نخستین دستاورد این مذاکرات این بود که در دنیا ایران هراسی را راه انداخته‌بودند و ما در این بیست ماه تبلیغات ضد ایرانی را لغو کردیم و نشان دادیم که ایران با شش کشور دارای حق وتو و سلاح هسته‌ای در حال مذاکره است و دیگر حنای ایران‌هراسی رنگی ندارد.
وی با اشاره به اینکه ما را متهم می‌کردند که به دنبال سلاح هسته‌ای هستیم، افزود: دومین دستاورد این بود که امروز همه دنیا باور کرده که نه تنها به دنبال بمب اتم نیستیم، بلکه به دنبال خلع منطقه از سلاح هسته‌ای هستیم و ساختن سلاح هسته‌ای را حرام می‌دانیم و دنیا پذیرفته‌است که ما به دنبال بمب اتمی که اسرائیل می‌گفت که ایرانیان شش ماهه یا یکساله به آن می‌رسند، نیستیم.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران در بیان سومین دستاورد مذاکره با اشاره به سخنان برخی در داخل که می‌گفتند که دنیا حاضر است با ما کنار بیاید؛ اما ما لجبازی و یک‌دندگی می‌کنیم و یک شعار «مرگ بر آمریکا» را گرفتیم و حاضر نیستیم ول کنیم، خاطرنشان کرد: الان با مذاکره دنیا پذیرفته ما حاضریم انعطاف نشان دهیم و داریم کوتاه می‌آییم و 20 درصد را تا 3.5 درصد تقلیل دادیم و بازرسی را اجازه می‌دهیم؛ ولی زیاده‌خواهس آمریکای پلید و پست‌فطرت و پیمان‌شکن مانع نتیجه می‌شود.

*حسن‌نیت حتی واژه‌اش هم بی‌معناست

اکرمی افزود: در دولت گذشته آمریکا باب مذاکره را باز کرد و ما پذیرفتیم با بیان رهبری که ما خوشبین نیستیم و ما اعتماد نداریم، واسطه‎ها خواهش کردند که مذاکره صورت بگیرد؛ اما الان ببینید هر روز چه گربه‌ای می‌رقصانند. امروز دیگر ملت ایران نمی‌گوید که ما لجباز و یک‌دنده هستیم و ما انعطاف نشان نمی‌دهیم، بلکه ما نرمش انعطاف و نرمش قهرمانانه نشان دادیم.
وی تاکید کرد: منطق قدرت یعنی زور و زر و تبلیغ و تهدید و تحمیل است، اما قدرت منطق که ایران اسلامی دارد می‌گوید غنی‌سازی حق ماست و نظارت را قبول داریم و برای موارد صلح‌آمیز هم می‌خواهیم استفاده کنیم. چه توافق امضا بشود و چه نشود این سه دستاورد را به دست آوردیم و امیدواریم امضا شود و شاخ شیطان بشکند.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: به جدم امیرالمومنین قسم چه مذاکرات خدا ناکرده به نتیجه نرسد و چه ان‌شاءالله برسد؛ تا روی پای خودمان نایستیم، تا اقتصاد مقاومتی و درون‌نگری و کار از خود کشیدن و ساختن از داخل توسط 78 میلیون ملت و دولت با همدلی جدی گرفته نشود، آسیب‌پذیریم.
اکرمی اضافه کرد: در معادلات بین‌المللی حتی واژه حسن نیت هم وجود ندارد، چه برسد به عمل و در دنیا زور مطرح است. همین توافق تا شش ماه پیش داشت امضا می‌شد که آقای صعودالفیصل با هواپیما به وین آمد و در گوش جان کری گفت که می‌خواهیم یمن را راه بیندازیم تا ایران دست‌هایش بالا برود، آن هم با جنگی نیابتی توسط عربستان نانجیب. نفت را از بشکه‌ای 100 دلار به 50 دلار رساندن تا هم خودشان و هم به ما ضرر زدند تا دستانمان را بالا ببریم؛ دنیا این است آقایان.
وی تاکید کرد: باید نگاه به درون باشد. این ذرت، گندم، روغن ما از خارج نباشد. چرا باید این همه کشته تصادف داشته باشیم و از 170 کشور رتبه 169 را داشته باشیم. باید تا هر چه می‌توان از خودمان استفاده کنیم و نگاهمان به داخل باشد و اقتصاد مقاومتی را ترویج دهیم. به ضرورت به بیرون باشد و نه تمام نگاه به بیرون باشد؛ هر چند نمی‌توان کامل بست، چرا که امروز جهان دهکده شده است.

*دروغ و خیانت ماهیت صهیونیزم بین‌المللی هستیم
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران افزود: توصیه می‌کنم سوره مائده را بخوانید و هدیه کنید به امام علی (ع) و شهدای انقلاب و عزیزان شهید شده در جریان فلسطین. زیرا سوره، آخرین سوره‌ای است که به پیامبر نازل شده که داستان ولایت و معرفی اسرائیل و صهیونیست در این سوره است. آیه ۱۳ این سوره می‌گوید که اگر می‌خواهید اسراییل را بشناسید، این‌ها قومی هستند که هر روز خیانت می‌کنند و هر روز دروغ تحویل دنیا می‌دهند و آدم می کشند و آدم دستگیر می‌کنند و یا ویران می‌کنند؛ این ماهیت صهیونیزم بین‌المللی است و ما در مقابل کسانی که هر روز خیانت می‌کنند، قرار داریم.
اکرمی با اشاره به اینکه باید در مقابل این جرثومه دروغگو و خائن چه کنیم، باید به دنبال آزادی باشیم و تاکید کرد: شعار ما از اول سه کلمه است. جمهوری اسلامی ایجاد شده، استقلال تا حدی رسیدیم و آزادی هم به دنبالش هستیم و این نه فقط به عنوان آزادی خودمان بلکه به معنای آزادی همه دنیا است. آزادی فلسطین و مسجدالاقصی که مانند کعبه متعلق به همه مسلمانان بین‌الملل است و باید آزاد از دست دزدها، آدمکش‌ها، کودک‌کش‌ها، خانه‌خراب‌کن‌ها و ظالمان آزاد کنیم.roze ghods damavand (36)

وی با بیان اینکه آزادسازی با جنگ رسانه‌ها ممکن است، افزود: اول با آگاه‌سازی مسلمانان و دوم افشاگری این دزدان و غاصبان و معرفی کردن این دزدان و سوم هر چه از دستمان بر می‌آید فسطینیان را کمک کنیم و حمایتشان کنیم؛ دخترها و پسرهایمان باید بداند چرا با زبان روزه ۳۶ سال است که فریاد استکبارستیزی سر می‌دهیم و چرا این روز را امام راحل انتخاب کرده است.
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ممکن است عده‌ای بگویند در این 36 سال به کجا رسیده‌ایم توضیح داد: نخست اینکه در این ۳۶ سال قصه را بین المللی کردیم، امروز لندن، برلین و کشورهای اسلامی هم اجتماع دارند و دوم اینکه اسرائیل به دنبال نیل تا فرات بود، ولی امروز به برکت تجهیز شدن حزب‌الله و به برکت این افشاگری‌ها اسرائیل از ترس دور خود دیوار حائل می‌کشد و امروز اسرائیل آسیب‌پذیرترین کشور در دنیاست و با خط مسلح شدن کرانه باختری توسط رهبر انقلاب تن اسرائیل لرزید.
وی با بیان خط رهبری که  «جان کِندی» می‌گوید که قوی تر از سلاح هسته‌ای اراده مردم است، خاطرنشان کرد: اگر مردم متحد شوند و یک هدف را دنبال کنند به قول امام اگر مسلمانان یک سطل آب به روی اسرائیل بریزند، اسرائیل غرق خواهد شد.
اکرمی با بیان اینکه امروز وظیفه ما صبر و استقامت نسبت به مشکلات هم داخل و هم خارج است، تاکید کرد: مقاومت و استقامت کردیم و انقلاب پیروز شد و جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشتیم؛ 37 سال است که تحریم هستیم. نهایت تاثیر این تحریم‌ها 30 درصد در برخی مسائل است و فلج نشدیم؛ بیاییم فرافکنی نکنیم. تقصیر دولت نیندازیم. با همدلی و همزبانی و پشت هم بودن همانطور که فروپاشی شوروی سابق را دیدیم، فروپاشی اسرائیل غاصب را هم ببینیم.

به گزارش تارود حجت الاسلام اکرمی در پیش از انقلاب در دماوند در مسجد جامع و روح افزا سخنرانی‌هایی را ایراد می‌کرد که در منبر روح افزا دبیری به نام شهید عباس مسلمان قرآن می‌خواند و چندتا شعار نیز می‌دهد. بعد از مراسم نیز شهید علی مسلمان توسط شهربانی دستگیر و شکنجه می‌شود؛ اما شهربانی موفق به دستگیری حجت الاسلام اکرمی نمی‌شود.

انتهای پیام/سرآکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا