راهیابی خانواده‌های ایثارگر دماوند به مسابقات کشوری قرآن/ آزمایش DNA از والدین شهدا جاویدالاثر دماوند

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت ماه قرآن و مهمانی خدا، برنامه‌های ویژه‌ای در این ماه برگزار می‌کنیم.افطاری بنیاد شهید

امیر مرادی در حاشیه مراسم ضیافت افطار خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مسجد شلمبه دماوند که به همت بنیاد شهید و با کمک خیر اکبر ابراهیمی برگزار شده بود، اظهار داشت: هر ساله برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به خصوص ایام شهادت امیرالمومنین، برنامه‌هایی را با کمک مسئولین و دست اندر کاران تدارک می‌بینیم.

وی افزود: هر ساله در شب‌های ماه رمضان بخصوص شب‌های قدر، مراسم تکریم خانواده‌های جانباز و ایثارگر را داریم؛ در مراسم‌ امشب نیز از برترین‌های قرآنی که به مقام‌های کشوری راه یافتند، تجلیل به عمل آمد.

مرادی با اشاره به راهیابی چهار نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران شهرستان دماوند به مسابقات کشوری قرآن در رشته های مختلف خاطرنشان کرد: آقایان میثم باقری فرزند جانباز و کریم غفرانی فرزند شهید و خانم‌ها فریده افضلی و معصومه مرشدی همسران جانباز به مسابقات کشوری راه یافتند.

* اعزام ۴۵ نفر از والدین و همسران شهدا به مشهد مقدس

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند بیان کرد: با همکاری سپاه پاسدارن شهرستان دماوند، ۴۵ نفر از والدین و همسران شهدا همزمان با ایام شب‌های قدر به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حضور در حرم مطهر بعد از صرف افطار و استفاده از برنامه‌های معنوی حرم مطهر از برنامه‌های در نظر گرفته برای این زائران است، افزود: این خانواده‌ها شب‌های احیا را در کنار ضریح مطهر علی بن موسی الرضا(ع) می‌گذرانند.

*آزمایش DNA از والدین شهدا جاویدالاثر دماوند

مرادی با اشاره به جاویدالاثر بودن برخی از شهدای شهرستان دماوند اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان از خانواده شهدای جاویدالاثر شهرستان دماوند خون‌گیری و آزمایش تشخیص DNA به عمل آمد.

وی افزود: اینکار با همکاری سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و به منظور مطابقت دادن DNA این عزیزان با بانک DNA شهدای گمنام کشور انجام می‌شود تا انشاالله در آینده هویت شهدای شهرستان مشخص گردد.

*تلاش برای جمع‌آوری آثار شهدا و خانواده شهدا

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند به تلاش‌های انجام شده در خصوص جمع آوری آثار شهدا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه هرازگاهی شاهد از دست دادن والدین شهدا هستیم و توفیق بهره از آن‌ها را از دست می‌دهیم، چند سالی است که آثار شهدا را جمع‌آوری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به ما اعتماد کردند و آثاری از فرزندانشان که به عنوان گوهری در بین آن‌ها بود را در اختیار ما قرار دادند تصریح کرد: بنیاد شهید این آثار را در مکانی با نام موزه شهدا جمع‌آوری کرده‌است تا فضای فرهنگ ایثار و شهادت در نسل‌های بعدی ما نیز زنده شود.

مرادی بیان کرد: این آثار تلنگری بر همگان می‌باشد تا دوران و خاطرات جنگ را به یاد آوریم و مردان از خود گذشته‌ای که واقعا ایثارگری کردند تا آرامش و امنیت امروز را داشته باشیم را در ذهن داشته باشیم؛ امروز اگر نگاهی به کشورهای اطرافمان بیندازیم می‌بینیم که ما هر چه داریم از برکت خون شهداست.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دماوند به لزوم مستندسازی خاطرات خانواده‌های شهدا به عنوان پیام‌رسانان شهدا تاکید کرد و افزود: اخیرا یک مستندسازی از والدین شهدا که هر کدام سرمایه‌ای برای شهرستان و کشور محسوب می‌شود، شروع شده است تا بتوانیم از این مستندات استفاده نماییم؛ هر چند متاسفانه شرایط جسمی برخی والدین خیلی مساعد نیست، اما سعی داریم تا همین اندک‌ها را به عنوان ذخیره‌ای برای آینده حفظ نماییم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا