اختصاص اعتبارات ویژه به تعمیر و تجهیز مدارس در دماوند

mohammad mashhadi abasiرئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خواستار اختصاص اعتبارات ویژه به تعمیر و تجهیز مدارس در این شهرستان شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود محمدرضا مشهدی‌عباسی در نشست کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند که در سالن شهید رجایی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به بودجه تخصیص یافته به آموزش ‌و پرورش اظهار کرد: در بخش آموزش‌ و پرورش، پروژه‌های نیمه تمامی وجود دارد که با توجه به اعتبارات در نظر گرفته، امیدواریم این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در این بخش وجود دارد، کمبود تجهیزات موردنیاز کلاس‌ها در مدارس است که سعی کرده‌ایم تا با جابه‌جایی، کمبود کلاس‌ها از سایر مدارس برطرف کنیم.

رئیس اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: برخی از مدارس در این شهرستان دو نوبته هستند که در تلاش هستیم این مدارس را یک نوبته کنیم و تاکنون 90 درصد از کارهای مربوطه در این زمینه انجام شده‌ است.

مشهدی‌عباسی به تعمیرات و تجهیزات مدارس دماوند اشاره کرد و گفت: الزامات قانونی هیچ بودجه‌ای را برای تعمیرات و تجهیزات مدارس مقرر نکرده ‌است و این در حالی است که ما در برخی از مدارس مشکلاتی داریم و نیازمند تعمیرات و تجهیزات ویژه‌ای هستند که این تعمیرات نیز هزینه‌های بالایی دربردارند.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی نیز بیان کرد: امیدواریم درصد بودجه اختصاص یافته به بخش آموزش افزایش یابد تا بتوانیم سه پروژه عمرانی در دماوند، گیلاوند و آبسرد را به بهره‌برداری برسانیم.

*اختصاص اعتبار 364 میلیون تومانی به آموزش و پرورش دماوند

معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان دماوند نیز در ادامه در خصوص اعتبارات در نظر گرفته‌ شده برای آموزش و پرورش اظهار کرد: امسال برخلاف مشکلات و نقدینگی دولت، اعتبارات در نظر گرفته‌ شده برای آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌ است؛ اما به‌خاطر برخی از موضوعات مهم همچون مسئله آب آشامیدنی، الزامات قانونی و همچنین محدودیت‌های که برای تکمیل پروژه‌های سال قبل در این شهرستان وجود دارد، نمی‌توانیم درصد بیشتری را از محل این اعتبارات به بحث آموزش تخصیص دهیم.

مجید صفری ادامه داد: با وجود همه محدودیت‌ها، چهار درصد از بحث اعتبارات استانی را به بخش آموزش اختصاص داده‌ایم که امیدواریم با توجه به بودجه‌های در نظر گرفته‌ شده پاسخ‌گوی الزامات و سیاست‌های ابلاغی باشیم.

وی افزود: 364 میلیون تومان بودجه به آموزش‌ و پرورش اختصاص یافته‌ است که این‌ها جزو اعتبارات اولیه سال هستند و امیدواریم در بحث‌های اعتباری مازاد استان پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا به بحث آموزشی هم به شکل ویژه‌ای بررسی بشود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا