بهسازی و ترمیم راه‌های روستایی دماوند نیازمند اعتبارات ویژه است

safar zadehرئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: اعتبارات موجود برای بهسازی و ترمیم راه‌های روستایی این شهرستان پاسخگو نیست و این بخش نیازمند توجه و اعتبارات ویژه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود ذکریا صفرزاده در نشست کارگروه برنامه‌ریزی شهرستان دماوند در سالن اجتماعات شهید رجایی فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه سال گذشته از محل ماده 180 هیچ اعتباری دریافت نکردیم، اظهار داشت: در خصوص مدیریت بحران نیز اعتباراتی پیش‌بینی شده بود که تاکنون تخصیص پیدا نکرده است.

وی با بیان اینکه از محل تبصره 22، دو پروژه پیش‌بینی ‌کردیم، افزود: به‌جز اعتبارات مستمر که در آن 100 درصد تخصیص داشتیم، بقیه اعتبارات 50 درصد تخصیص یافته است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه کل اعتبارات ما از محل تبصره 22 حدود 5 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است که 2 میلیارد و 800 میلیون تومان آن تخصیص یافت، تصریح کرد: شهرستان دماوند با وجود راه‌های گسترده، این میزان اعتبار پاسخگوی این شهرستان نیست.

صفرزاده با تأکید بر اینکه باید نگاه ویژه‌ای به بخش راه‌ها و معابر صورت گیرد، بیان کرد: همچنان خیلی از روستاهای دماوند روکش آسفالت ندارند و با این میزان اعتبارات نمی‌توانیم کاری را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه از محل حوادث 500 میلیون تومان برای رفع مشکلات رانشی جاده روستای مومج در نظر گرفته شده است، افزود: این موضوع از اهمیت بسیاری زیادی برخوردار است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند با اشاره به اینکه جاده آبسرد- کیلان نیز نیازمند اعتبارات ویژه است، تصریح کرد: این جاده نیازمند توجه ویژه‌ای است که امیدواریم با کمک شهرداری‌های کیلان و آبسرد پروژه تعریض و بهسازی آن را انجام دهیم.

صفرزاده با اشاره به الزامات قانونی در اعتبارات در خصوص بهسازی روستاها ادامه داد: در این قانون اعتباراتی برای معابر و راه‌های روستایی قید شده اما تاکنون اعتباری در این بخش نداشتیم و امیدواریم در بخش‌های دیگر اعتباراتی خوبی تخصیص یابد تا این موضوع جبران شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا