فعالیت 13 عطاری در شهرستان دماوند

imagesرئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند از رسیدگی ماهانه به 200 هزار شکایت مردمی از اصناف در این شهرستان خبر داد و گفت: 13 عطاری در دماوند فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود علیرضا خواجه‌ای در مراسم معدوم‌سازی مواد غذایی و دارویی غیرمجاز و قاچاق که در راستای مبارزه با این معضل جامعه انجام شد، اظهار کرد: از سال 1386 جمع‌آوری مواد غذایی و داروهای قاچاق و تاریخ گذشته به اصناف واگذار شد.

وی با بیان اینکه منظور از قاچاق در بازار، ورود کالای غیرمجاز خارج از شبکه دولت به حساب می‌آید، افزود: با توسعه گشت‌ها و همکاری شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان دماوند، شرایط خوبی برای جلوگیری از قاچاق مواد غیرمجاز در این شهرستان به وجود آمده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند تصریح کرد: در زمینه جلوگیری از فروش مواد غیرمجاز و قاچاق، در زمان صدور مجوز کسب کار اصناف، 12 ساعت کلاس آموزشی برای آنها پیش‌بینی شده که قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین مباحث در این‌ کلاس‌ها است.

خواجه‌ای ادامه داد: شکایت‌های زیادی در خصوص تخلف داروخانه‌ها وجود دارد که طبق قانون وظیفه رسیدگی به این شکایت‌ها بر عهده شبکه بهداشت و درمان است؛ اداره تعزیرات نمی‌تواند در این حوزه ورود پیدا کند و تنها سعی بر کنترل فروش غیرمجاز داروها و مواد غذایی بین کسبه دارد.

وی با بیان اینکه 13 عطاری در شهرستان دماوند فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد، 10 عطاری دارای مجوز رسمی فروش مواد گیاهی و سه عطاری جدید نیز در دست اقدام و بررسی برای صدور مجوز هستند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: ماهانه دو هزار بازرسی از اصناف انجام و به 200 هزار شکایت مردمی رسیدگی می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا