فروش متادون یک عطاری در دماوند را تعطیل کرد

keramaniسرپرست تیم مبارزه باعرضه داروهای قاچاق شهرستان دماوند گفت: در چند روز اخیر یک عطاری به علت عرضه غیرمجاز قرص و شربت متادون پلمپ شد.
مجتبی بنداد کرمانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود از گشت مشترک اداره‌های بهداشت و درمان، واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف دماوند از واحدهای صنفی عطاری در سطح شهر دماوند خبر داد و اظهار کرد: در طی این بازرسی‌ها در چند روز اخیر مقادیر قابل‌توجهی اقلام دارویی غیرمجاز شامل قرص و شربت متادون از یک عطاری کشف شد.
معاون درمان شبکه بهداشت و درمان دماوند افزود: طبق ماده سه قانون مقررات امور پزشکی و دارو هر کس بدون داشتن پروانه رسمی به امور پزشکی، داروسازی و فعالیت‌هایی از این دست اقدام کند، بلافاصله محل کار آن‌ها توسط مراکز بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعطیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.
وی عطاری‌ها را بیشترین عامل توزیع اقلام غیرمجاز در شهرستان دماوند دانست و بیان کرد: این مراکز با دخالت در امورات پزشکی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز ازجمله داروهای ترک اعتیاد شامل شربت‌های متادون به معتادان می‌کنند که خود خطر جدی برای این افراد محسوب می‌شود.
کرمانی با اشاره به اینکه عطاری‌ها زیر نظر اصناف کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: به سبب اینکه نظارت اولیه بر عطاری‌ها بر عهده اصناف است، در حوزه طبابت و درمان راه تخلف برایشان آسان می‌شود؛ درحالی‌که داروخانه‌ها تخلفشان در این حوزه بسیار اندک است.

سرپرست تیم مبارزه باعرضه داروهای قاچاق شهرستان دماوند اضافه کرد: عطاری‌ها همچون داروخانه‌ها بهتر است قبل از اخذ مجوزهای لازم اجازه فعالیت نداشته باشند و همچنین ملزم به داشتن مدارک تحصیلی و آموزشی مرتبط و معتبر باشند.
وی از فروشندگان داروهای گیاهی که در قالب واحد عطاری فعالیت می‌کنند خواستار فعالیت قانونی در حوزه تخصصی خود شد و تصریح کرد: در صورت بروز تخلف از طرف واحدهای صنفی از فعالیت این عطاری‌ها، جلوگیری به عمل خواهد آمد.
کرمانی تأکید کرد: هم‌وطنان و شهروندان تنها به مراکز مجاز و یا داروخانه‌های دارای پروانه کسب معتبر مراجعه و نسبت به تأمین نیازهای دارویی خود از این مراکز اقدام نمایند.

به گزارش تارود رییس اصناف دماوند طی مصاحبه‌ای خبر از فعالیت 13 واحد عطاری در دماوند داده است که 10 عطاری دارای مجوز رسمی فروش مواد گیاهی و سه عطاری جدید نیز در دست اقدام و بررسی برای صدور مجوز هستند.

*اخبار مرتبط

بررسی پدیده داروهای قاچاق و تقلبی در عطاری و باشگاه‌های بدن‌سازی دماوند و راهکارهای بومی مقابله با آن

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا