ملت ایران از تمدید مذاکرات استقبال نمی‌کند

امام جمعه دماوندامام جمعه دماوند گفت: دشمن از توان علمی و فنی ما در دستیابی به فناوری هسته‌ای می‌هراسد و لذا بیشتر از ما به دنبال توافق است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود حجت‌الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در مسجد جامع این شهر با اشاره به حساسیت مردم در موضوع مذاکرات هسته‌ای، اظهار داشت: مردم انتظار دارند تا در موضوع مذاکرات هسته‌ای، دستاوردها و ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه توافق نشدن قطعا به عنوان پایان عصر انقلاب نیست افزود: با نگاهی به حواث مختلف از جمله حوادث تیرماه 60 مشاهده می‌کنیم که این مردم و انقلاب بحرانی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و با ایمان و صبر بر مشکلات غلبه کرده‌اند؛ در صورتی این موضوع اصلا برای نظام و انقلاب بحرانی محسوب نمی‌شود.

علاءالدینی تلاش و مجاهدت مردم در راه انقلاب را عامل هراس امروز دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان بیشتر از ما به دنبال توافق هسته‌ای هستند؛ زیرا که از قدرت جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های نظام در عرصه‌های مختلف به خصوص انرژی هسته‌ای به خوبی آگاه است.

 امام جمعه دماوند با تاکید بر پذیرش تصمیم اخذ شده توسط نظام در موضوع مذاکرات هسته‌ای توسط آحاد مردم تصریح کرد: با توجه به همدلی و همزبانی که میان مردم و مسئولان نظام وجود دارد مردم تصمیم اتخاذ شده در صورت توافق شدن یا نشدن را می‌پذیرند و در هیچ جناحی حق ندارد از این موضوع به عنوان پلی برای پیروزی‌های آینده خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیست موجودیت خود را در خطر می‌بیند بیان داشت: سران ظالم این رژیم بارها نگرانی خود را از مذاکرات اعلام کرده‌اد و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مستکبران است و در روز قدس امسال نیز بار دیگر مردم ایران و جهان لرزه بر پایه‌های استکبار جهانی و رژیم کودک‌کش اسرائیل خواهند انداخت.

علاء‌الدینی با اشاره به تقارن مذاکرات با شب‌های قدر و روز جهانی قدس در سالی که مزین به همدلی و همزبانی است تاکید کرد: در این روز مردم همدلی و همزبانی خود در مقابل دشمن را بار دیگر به نمایش خواهند گذاشت و از تیم مذاکره کننده نیز انتظار می‌رود با توجه به عنایات ویژه زهبر انقلاب به آن‌ها در مقابل زیادی‌خواهی‌های دشمن مقاومت کنند و بر خطوط قرمز نظام تاکید و توجه داشته‌باشند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه توافق چندمرحله‌ای که قابلیت‌های تفسیر گوناگون دارد برای ما سودی ندارد افزود: دشمن با پافشاری و حیله‌گری در پی وادار کردن ما به توافق بد و به عقب راندن ایران از توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته است و امروز که با تحریم و تهدید نتوانستند ایران را متوقف کنند به دنبلا تمدید پی در پی مذاکرات هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران از تمدید مذاکرات استقبال نمی‌کند تصریح کرد: در صورت عدم توافق تیم مذاکره‌کننده باید میز مذاکرات 5+1 را ترک کند و دولت نیز با قدرت به دنبال تکیه بر ظرفیت‌های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی و همچنین توسعه فناوری هسته‌ای باشد.

علاء‌الدینی با اشاره به اینکه هدف دشمن از این تمدیدها که به اذعان مسئولان خودشان به نفعشان است ایجاد فضای دوقطبی در جامعه، جمهوری اسلامی ایران را مقصر به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای در ذهن ملت‌ها جلوه دادن است، اضافه کرد: دشمن در پی غافل کردن ما از ظرفیت‌های داخلی است و امروز ملت ایران از گره‌خوردن مسائل اقتصادی و مشکلات به مذاکرات خسته‌شده‌اند؛ چرا که ملت می‌داند گار تحریم‌ها موثر بود اصلا دشمن به پای میز مذاکره نمی‌آمد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا