اعتراض سردار نقدی به ظهور اشرافی گری در سفره افطار رئیس جمهور

سردار نقدیشنبه شب گذشته سردار نقدی سفره افطار رئیس جمهور برای فرماندهان نظامی را در اعتراض به بروز اشرافی گری در سفره های افطار ترک و با ارسال یک نامه انتقاد آمیز به رئیس جمهور نسبت به ریخت و پاش در سفره افطار مذکور اعتراض می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود ظاهرا اعتراض وی به خاطر این بوده که دیس های بزرگ گوشت به اندازه گوشت مصرفی دو سه ماه یک خانوار محروم روی میزها برای ۵ الی ۶ نفر گذاشته بودند.

شنیده ها حاکی است که شنبه شب گذشته سردار نقدی سفره افطار رئیس جمهور برای فرماندهان نظامی را در اعتراض به بروز اشرافی گری در سفره های افطار ترک و با ارسال یک نامه انتقاد آمیز به رئیس جمهور نسبت به ریخت و پاش در سفره افطار مذکور اعتراض می کند.

ظاهرا اعتراض وی به خاطر این بود که دیس های بزرگ گوشت به اندازه گوشت مصرفی دو سه ماه یک خانوار محروم روی میزها برای ۵ الی ۶ نفر گذاشته بودند.

سردار نقدی معتقد است که این اقدام انجام تکلیف و نهی از منکر است چرا که سفره های اشرافی با پول بیت المال هم مغایر اقتصاد مقاومتی است و هم با مقررات اسلام منافات دارد.

وی خواستار تعطیلی سریع اینگونه سفره های تشریفاتی شده است.

گفته می شود نقدی در این نامه نوشته چند سال است مسئولین دولت قبلی و فعلی با توصیف اوضاع کشور به شعب ابی طالب و بیان خالی بودن جیب مردم، ملت ایران را از عواقب کوتاه نیامدن مقابل آمریکا می ترسانند ولی اینگونه سفره ها نشان می دهد چنین ادعایی صحت ندارد.
از جزئیات نامه و واکنش یا دستور احتمالی رئیس جمهور روی آن اطلاعاتی در دست نیست ولی گفته می شود پس از این نامه سفره افطاری اصحاب رسانه را ساده گرفته اند.

به گزارش تارود رهبر انقلاب در سال ۹۲ اما در خطبه‌های نماز عید فطر، رهبر انقلاب به موضوع افطاری ساده اشاره کرده و گفتند: «یک سنت خوب هم امسال بیش از سال‌های دیگر دیده شد، که خوب است مورد توجه قرار بگیرد و آن، افطاری دادن‌های ساده و بی‌پیرایه در مساجد و در خیابان‌ها بود در بیشتر شهرهای کشور – که بسیار کار شایسته‌ای است – در مقابل افطاری‌های مسرفانه‌ای که شنیده شد، دانسته شد که بعضی‌ها به بهانه‌ی افطار، حرکات و عمل مسرفانه انجام می‌دهند و به جای اینکه در ماه رمضان وسیله‌ای بشوند برای نزدیکی روحی به فقرا و مستمندان، با این عمل، با این حرکت، خود را در لذات جسمانی غرق می‌کنند. نمی‌خواهیم بگوئیم که اگر در افطار، کسی غذای مطبوعی مصرف کرد، این کار ممنوع است؛ نه، در شرع اینها ممنوع نیست؛ اسراف ممنوع است، زیاده‌روی ممنوع است، ریخت‌وپاش فراوانی که گاهی در اینجور مجالس انجام می‌گیرد، ممنوع است. چه بهتر که کسانی که می‌خواهند افطاری بدهند، با همین سنتی که رائج شده است، افطاری بدهند؛ که مردم را، رهگذران را و کسانی را که مایلند از افطاری استفاده کنند، در این سفره‌های رایگان و با بذل و بخشش و گشاده‌دستی، در کوچه‌ها، در خیابان‌ها، در حسینیه‌ها، افطاری می‌دهند.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا