معدوم‌سازی 1200 کیلوگرم مرغ فاسد در دماوند/ بازدید شبانه‌روزی از کشتارگاه‌های دام و طیور

abasiرئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی به مناسبت ماه مبارک رمضان اجرا و یک‌هزار و 200 کیلوگرم مرغ فاسد در این شهرستان معدوم‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، محمدتقی عباسی با اشاره به نظارت‌های جدی بر مراکز عرضه و توزیع فرآورده‌های دامی در شهرستان دماوند اظهار کرد: طرح تشدید نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی به مناسبت ماه مبارک رمضان در این شهرستان اجرا شده است که این طرح حساسیت‌ها و نظارت‌های دقیقی را به همراه دارد.

وی افزود: با توجه به لزوم تأمین امنیت غذایی مردم و ارتقای سطح بهداشت عمومی از طریق کنترل بهداشت تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، طرح تشدید نظارت بر این فرآورده‌ها هر ساله در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند بیان کرد: از 240 مرکز عرضه و توزیع واحدهای بسته‌بندی، مراکز عرضه مواد گوشتی و مرغی بازدید به عمل آمده که در تمام موارد بازرسی‌های کارشناسان به صورت دقیق و با حساسیت‌های بالا صورت گرفته است.‌

عباسی در خصوص متخلفان عرضه فرآورده‌های دامی نیز گفت: در طی بازرس‌های صورت گرفته، حدود یک‌هزار و 200 کیلوگرم مرغ منجمد تاریخ گذشته کشف و معدوم‌سازی شدند و همچنین هفت مورد تخلف در این زمینه وجود داشت که علاوه بر معدوم‌سازی از متخلفان تعهد نیز گرفته ‌شد.

وی ادامه داد: معدوم‌سازی فرآورده‌های دامی در کارخانه‌ها و مراکز بهداشتی صورت می‌پذیرد که بعد از سوزانده شدن این مواد تبدیل به خوراک مصرفی دام و تیور می‌شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دماوند تصریح کرد: تمام فرآورده‌های دامی وارد شده به شهرستان دماوند باید داری مجوز حمل قرنطینه باشند و در صورت ارائه نشدن مجوز چه در خصوص فرآورده‌های زنده دامی و چه فرآورده‌های خام دامی، این مواد ضبط و نمونه‌برداری شده و در صورت بروز مشکل این فرآورده‌ها از گردش توزیع خارج می‌شوند.

عباسی با بیان اینکه بازرسی‌ها در دو شیفت کاری ثابت و سیار بر مراکز عرضه فرآورده‌های دامی انجام می‌شود، اضافه کرد: این بازدیدها در ماه مبارک رمضان به صورت شبانه‌روزی از کشتارگاه‌های دام و طیور در کنار نیروهای مستقر دولتی برای نظارت‌های بیشتر توسط بازرسان انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا