برپایی سفره اطعام ایتام و نیازمندان در دماوند/ جذب حامی برای 100 هزار خانواده نیازمند غیریتیم کشور در طرح محسنین

اطعام نیازمندانرئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: در کنار طرح ایتام، امسال طرح محسنین به منظور جذب حامی برای 100 هزار خانواده نیازمند غیریتیم نیز اجرا می‌شود.
وحید زمان در حاشیه مراسم احسان و اطعام ایتام و نیازمندان شهرستان دماوند در حسینیه محله روح‌افزا شهر دماوند در گفتگو اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار داشت: امسال در ماه مبارک رمضان پنج سفره اطعام در محلات مختلف دماوند برپا می‌کنیم که هدف از این کار دعوت از مسئولان و بزرگان شهر می‌باشد تا در کنار عزیزان و خانواده‌های نیازمند و اقشار ضعیف حضورداشته باشند.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد از بنیان‌گذاران سفره افطار نیازمندان است، افزود: این طرح یکی از سنت‌های حسنه اسلامی و سنت‌های پیامبر است که هرساله در مناسبت‌های مختلف از بزرگان و هیئت‌امنا محلات و شهر دعوت می‌شود که در کنار نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه حضور پیدا کنند و تا این عزیزان فرصت مطرح کردن مشکلاتشان را داشته باشند و کمک مسئولان و بزرگان شهر نیز باعث دلگرمی آنان شود.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: با کمک خیرین و مردم نیکوکار شهرستان، تمامی ایتام، تحت پوشش این نهاد و سایر مؤسسات خیریه هستند و به لحاظ درآمد و معاش مشکل چندانی ندارند و حامی‌هایشان هرماه کمک‌های و واریزی‌های خوبی در مسیر توانمندسازی به‌حساب خانواده‌ها دارند.
زمان تصریح کرد: مشکل عمده ایتام شهرستان دماوند در بحث مسکن می‌باشد که سعی شده با برنامه‌های ماه مبارک رمضان مشکل مسکن این خانواده‌ها را نیز حل کنیم و این موضوع به سبب توجه ویژه مردم دیار دارالمؤمنین به ایتام و نیازمندان قابل تحقق است.
وی طرح «محسنین» را یکی دیگر از اقدامات کمیته امداد در ماه مبارک رمضان برشمرد و بیان کرد: هدف از این طرح، حمایت از خانواده‌های نیازمند غیریتیم و جذب حامی برای آن‌ها می‌باشد و قصد داریم ۱۰۰ هزار خانواده غیر از ایتام را با جذب ۱۰۰ هزار حامی در سراسر کشور موردحمایت قرار دهیم تا نیازها و مشکلات اولیه آن‌ها را با این کمک‌های مستمر و ماهیانه خیرین برطرف کنیم.
زمان با اشاره به طرح «مفتاح الجنه» کمیته امداد که متناسب فصل آن در شهرستان اجرا می‌شود تاکید کرد: هدف از این طرح سرکشی و بازرسی از خانواده‌های نیازمند به همراه مسئولین شهرستان و شهری است که خوشبختانه مسئولان در شهرستان دماوند همیشه در بحث بازدید از نیازمندان و کمک به رفع مشکلات آنان همکاری و همدلی خوبی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا