پیشگیری از بروز بیماری طاعون در حیات وحش دماوند

imagesسرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از آغاز اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز بیماری طاعون در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، عباس میرزاکریمی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه از بروز بیماری طاعون در حیات‌وحش شهرستان دماوند اظهار داشت: این اقدامات در این شهرستان آغاز شده است و منطقه کوه‌سفید در اولویت قرار دارد.

وی افزود: با توجه به مشاوره با دامپزشکان و کارشناسان حیات‌وحش، بهترین بسته‌های پیشنهادی پزشکی و بهداشتی که می‌تواند به عنوان پیشگیری باشد، انجام شده است؛ در این زمینه اقدامات اولیه و آهک‌پاشی در آبش‌خورها و چشمه‌های حیات‌وحش صورت گرفته است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست دماوند گفت: طرح جهادی اقدامات پیشگیری از بروز بیماری طاعون به مدت دو روز در حال انجام است و امیدواریم تا این اقدامات طی یک هفته در تمام این شهرستان انجام شود.

میرزاکریمی بیان کرد: در تمام کشور باید این طرح انجام پذیرد و اقدام پیشگیرانه بهترین راهکار است که می‌تواند از این فاجعه جلوگیری کند؛ اخیراً در منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک به علت شیوع طاعون تاکنون 98 رأس از حیات وحش این تلف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا