160 میلیون تومان در جشن گلریزان حمایت از زندانیان دماوند جمع آوری شد

160 میلیون تومان توسط خیرین به منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در هشتمین جشن گلریزان شهرستان دماوند جمع آوری شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حجت الاسلام ‘محمد علاءالدینی’ امام جمعه دماوند در این مراسم که با حضور مسئولان و خیرین در سالن پذیرایی عقیق برگزار شد، با اشاره به سال 94 به عنوان سال همدلی و هم‌زبانی که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، اظهار کرد: حفظ همدلی و همبستگی‌ها در بین آحاد جامعه منشأ اثرات فراوانی هم از سوی خداوند متعال و هم از سوی مردم در انجام کارهای خیر و خداپسندانه است.

وی با بیان اینکه فرهنگ انفاق و ایثار علاوه بر مقوله مادی، جایگاه معنوی نیز دارد، خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه برکت، رحمت و مغفرت و گذشت است که می‌توان با همدلی و هم‌زبانی در حفظ ارزش‌های این ماه مبارک کوشید.

حجت الاسلام علاءالدینی گفت: سنت توجه به ایتام و نیازمندان و دستگیری از مستمندان از سنت‌های دیرین منطقه است و خیرین و دیگر اقشار جامعه پیش‌قراولان حرکت در این مسیر نیک منشانه می‌باشند.

‘ناصر محمودی فرد’ فرماندار شهرستان دماوند در این مراسم به فعالیت انجمن حمایت از زندانیان شهرستان اشاره کرد و افزود: این انجمن با وجود محدودیت‌ها و مشکلات بسیار در تلاش است تا از حقوق خانواده‌های زندانی حمایت کند.

وی ادامه داد: امید است این کمک‌ها که از سوی خیرین در قالب جشن حمایت در اختیار خانواده‌های زندانیان قرار می‌گیرد، موجب آزادی زندانیان شود چراکه حضور آنان در خانواده بهترین حمایت است.

همچنین ‘رحیم رستم پور’ دادستان شهرستان دماوند ضمن تشکر از خیرین شهرستان و مسئولان شهری و شهرستانی در حمایت از زندانیان و خانواده‌های آنان، به ارائه آماری از اقدامات انجمن زندانیان منطقه پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های انجمن حمایت از زندانیان، دستگیری از خانوارهای زندانی بی‌سرپرست و جرائم غیر عمد نظیر مهریه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته از محل حمایت‌های خیرین منطقه حدود 170 میلیون تومان درآمد انجمن جهت کمک به زندانیان جمع‌آوری شد، خاطرنشان کرد: از این میزان، 100 میلیون تومان وصل شد که توانستیم تمامی یکصد خانوار تحت پوشش انجمن را در حد توان حمایت کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: طی یک سال اخیر حدود 650 میلیون ریال به خانواده‌های زندانیان در قالب کمک نقدی، درمان، سبد کالا و کمک هزینه تحصیلی اهدا شد و همچنین در بخش مددکاری، 210 مورد مصاحبه حضوری، 85 مورد پرونده مددکاری و موردی، 195 مورد پیگیری قضایی و مکاتبه ایی و 85 مورد معرفی به مراکز درمانی و حمایتی صورت گرفت.

رستم پور با بیان اینکه در سال گذشته به کمک خیرین، سه نفر از زندانیان منطقه آزاد شدند، بیان کرد: از نیمه دوم سال 93 تا سه ماهه نخست سال 94، حدود 94 میلیون ریال کمک به زندانیان دماوند در قالب اقلام فرهنگی، مددکاری و بدرقه زندانیان آزاد شده صورت گرفت.

وی با تقدیر از حضور خیرخواهانه خیرین و مسوولان شهرستان تصریح کرد: بسیاری از نهادهای منطقه با تأمین ارزاق و کالاهای اساسی نظیر برنج، روغن، گوشت، مرغ و... با قیمت دولتی و همچنین کمک‌های مالی در ماه مبارک رمضان به یاری انجمن و خانواده‌های هدف آن شتافته‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا