طرح بازیافت و تبدیل زباله‌های شهرستان دماوند و پردیس به برق کلید خورد/ تشکیل سازمان مدیریت پسماند دماوند

معاون برنامه‌ریزی و اداره مالی فرمانداری دماوند گفت: به‌زودی کارخانه بازیافت زباله در محل گندک رودهن احداث می‌شود.

مجید صفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود اظهار داشت: احداث این کارخانه علاوه بر جمع آوری صحیح زباله‌ها، تولید نیروی برق نیز خواهد داشت که با این طرح می‌توان برق بسیاری از مناطق را تأمین کرد.

وی هدف از راه‌اندازی این کارخانه را اشتغال و افزایش بهره‌وری مادی در شهرستان دانست و افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذار جهت احداث کارخانه بازیافت زباله و تولید نیروی برق جذب گردیده و برای مراحل قانونی به شهرداری دماوند معرفی‌شده است.
معاون برنامه‌ریزی و اداره مالی فرمانداری دماوند خاطرنشان کرد: روزانه حدود 400 تن زباله از شهرهای دماوند، رودهن، آبعلی، بومهن و پردیس در منطقه گندک شهر رودهن در زمینی به مساحت 100 هکتار جمع‌آوری می‌شود که این مقدار در روزهای تعطیل به علت وجود ویلاهای متعدد و پرتردد و مسافر پذیر بودن دماوند بیشتر از سایر ایام هفته می‌باشد.

صفری تاکید کرد: : فقط یک شرکت جهت تفکیک زباله‌های منطقه گندک دماوند را بر عهده دارد که نخاله‌های ساختمانی نیز در قسمتی از این منطقه دپو می‌گردد؛ در صورت تأمین اعتبار با پردازش نخاله‌ها می‌توان بهره‌وری اقتصادی را نیز از نخاله‌های این منطقه داشت.
وی در پایان از تشکیل سازمان مدیریت پسماند شهرستان دماوند در پردیس از سوی شهرداری دماوند خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در حال بررسی درخواست بودجه در وزارت کشور است که در حال رسیدگی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا