اعزام 20 کوهنورد دماوندی به قله‌های هیمالیا

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند از اعزام 20 کوهنورد دماوندی در قالب دو گروه به قله‌های هیمالیا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، ابراهیم علمداری با اشاره به فعالیت‌های هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند اظهار کرد: طی این ماه دو گروه کوهنوردی از شهرستان دماوند برای صعود به قلل رشته‌ کوه‌های هیمالیا عازم سفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه در هر گروه 10 نفر حضور دارند، افزود: یکی از این گروه‌ها فردا برای صعود به قله‌ کونگور به کشور چین و گروه دوم در 18 تیرماه سال جاری عازم صعود به یکی دیگر از قله‌های هیمالیا می‌شود.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند درباره مدت ‌زمان این سفرها نیز گفت: سفری که فردا انجام می‌شود، 45 روز و سفر 18 تیرماه در حدود 30 روز به طول می‌انجامد.

علمداری با اشاره به هزینه سفرها بیان کرد: به‌طور متوسط هزینه هر نفر حدود 22 میلیون تومان می‌شود؛ این هزینه‌ها غیر از هزینه‌ امکانات و تجهیزات موردنیاز کوهنوردان نظیر کفش، لباس و وسایل مخصوص کوهنوردی است.

وی با بیان اینکه هزینه سفرها زیاد است، گفت: بخش زیادی از این هزینه‌ها را خود کوهنوردان تقبل می‌کنند و متأسفانه بعضی از دستگاه‌هایی که پیرامون این موضوع قول‌هایی به ما داده بودند، هنوز به قولشان عمل نکردند.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان دماوند در مورد چگونگی این سفرها نیز تصریح کرد: کوهنوردان ابتدا به کشور چین سفر کرده و سپس به‌وسیله‌ شرکت‌هایی که با آن‌ها قرارداد بسته‌اند، به محل‌های موردنظر اعزام می‌شوند و پس از پایان صعود، دوباره به کشور باز می‌گردند.

منیع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا