اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته مواد مخدر در دماوند

shahrokh jahan shahiمعاون سیاسی انتظامی فرماندار دماوند از اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته مواد مخدر در این شهرستان خبر داد و گفت: مواد مخدر یکی از پیچیده‌ترین معضلات جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود شاهرخ جهانشاهی با بیان اینکه بیشترین قشر جامعه را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: دشمنان در حوزه عرضه مواد مخدر، بخش جوان جامعه‌ را مورد هدف قرار داده‌اند و در این زمینه مسئولان در سطح کشوری، استانی و شهرستانی به دنبال رفع مشکلات هستند و تاکنون برای جلوگیری از تقاضا و عرضه‌ مواد مخدر برنامه‌ریزی‌های مناسبی انجام داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مصرف مواد مخدر از جدی‌ترین معضلات اجتماعی است، افزود: این موضوع از نظر جهان‌شناختی و یا روانشناسی یکی از پیچیده‌ترین معضلات اجتماعی در عصر حاضر است که زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌شود؛ مواد مخدر باعث تخریب و دگرگونی جامعه می‌گردد و این موضوع ریشه در مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند در خصوص نشستی که به‌ عنوان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان برگزار شد، گفت: در این نشست از همه دستگاه‌های متولی دعوت و بر‌اساس شیوه‌نامه‌‌ای که از استان تهران ابلاغ شد، با توجه به در پیش بودن هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برنامه‌هایی را ترتیب داده‌ایم.

جهانشاهی در مورد برنامه‌های هفته‌ مبارزه با مواد مخدر در شهرستان دماوند تصریح کرد: هر یک از دستگاه‌ها به ویژه شبکه بهداشت ‌و ‌درمان و اداره بهزیستی در این ایام ویژه‌برنامه‌هایی را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد، برگزاری نمایشگاه در مناطق پرتردد، ارائه‌ خدمات مشاوره‌ای، ایجاد پایگاه ثابت اطلاع‌رسانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد، بازدید از مراکز اقامتی توسط مسئولان، هماهنگی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اجرای مسابقه نقاشی برای کودکان، استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها برای اجرای تبلیغات شهری با مضمون مبارزه با مواد مخدر و مسابقات پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در این هفته برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: موضوع مواد مخدر را نمی‌توان به صورت تک‌بعدی نگاه کرد، بلکه همه دستگاه‌های متولی باید در این زمینه مشارکت داشته باشند تا بتوانند این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا