کسر 15000 تومان از کارت الکترونیکی مستمندان بابت کارمزد!

image290916توزیع سبد کالا در گراش اگر چه قرار بود باری از دوش مستمندان بردارد اما سنگینی بار گران فروشان کام فقرا را تلخ کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، پنجمین مرحله توزیع سبد کالای خانوار در چند روز گذشته در سطح کشور آغاز شده،طرحی که هدف آن ایجاد امنیت غذایی برای خانواده های نیازمند بوده اما در گراش داستان به گونه ای دیگر است، توزیع سبد کالا اگر چه قرار بود باری از دوش مستمندان بردارد اما سنگینی بار گران فروشان کام فقرا را تلخ کرده است. در سطح شهر گراش دو فروشگاه، به عنوان عامل توزیع بسته های امنیت غذایی مشغول به فعالیت هستند اما گرانفروشی بی سر و صدای هر دوی آنها اسباب نگرانی مردمی را را رقم زده که برای دریافت سبد کالا مراجعه می کنند بگونه ای که آنها این اقدام را بر خلاف عزت و کرامت خود می دانند.

بررسی میدانی خبرنگار ما نشان می دهد عاملان مراکز توزیع سبد کالا نه تنها در این مرحله بلکه در مراحل قبلی نیز در تحویل اجناس به مردم مبادرت به گرانفروشی کرده اند. اگر کارت بانکی سرپرست خانواری 60 هزار تومان شارژ شده باشد چیزی حدود 45 هزار تومان جنس تحویل می  دهند ولی کل مبلغ شارژ شده را از حساب مراجعین کسر می کنند.

در سطح شهرستان 1200 خانوار تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و اگر مراکز ارایه سبد کالا از هر خانوار مبلغی بین 15 تا 20 هزار تومان کسر کنند با یک حساب سرانگشتی مشخص خواهد شد چه سود سرشاری کسب می کنند.

وقتی از محل 60 هزار تومان واریزی دولت برای خانواده های چند نفری، یک سوم آن کسر شود اصولا دیگر چیزی عاید نیازمندان می شود؟ آیا هدف توزیع سبد کالا که همان ایجاد امنیت غذایی است واقعا محقق می شود؟

زنی حدوداً 60 ساله که کالای خود را دریافت کرده به خبرنگار ما می گوید: «در این هوای گرم و با زبان روزه به امید خرید چند قلم کالا مراجعه کردم و به اندازه 60 هزار تومانی که در حسابم بود جنس آماده کردم ولی موقع حساب، فروشنده تعدادی از آنها را کنار گذشت وقتی از او دلیل این کار را پرسیدم گفت: بیشتر از 60 هزار تومان خرید کرده ای قیمتی که بر روی کالا درج شده ملاک ما نیست!»

کمی آنطرف تر نیز زنی را می بینم که خسته و نگران به نظر می رسید، او نیز با گلایه از این اقدام گفت: «اجناس را گرانتر می دهند درست نظارت نمی کنند در این هوای گرم با پای پیاده آمده ام، فروشنده هم جواب سربالا می دهد و می گوید پول ها را از جیب شخصی بپرداز تا گران نخری!»

صادق ایزدی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نیز با تایید گرانفروشی مراکز ارائه سبد کالا، در این زمینه اظهار داشت: «توزیع سبد کالا در حیطه کاری وزارت تعاون و رفاه است و ما نقشی در آن نداریم وزارت رفاه نیز با فروشگاههای زنجیره ای برای این کار قرار داد بسته، ولی در تحقیقی که انجام داده ایم مسئولان مرکز ارائه سبد کالا در گراش گفته اند چون عامل فرعی فروشگاه رفاه شیراز هستند این مبلغ را از حساب مشتری کسر می کنند و به عنوان کارمزد به حساب فروشگاه شیراز واریز می کنند. ایزدی تاکید می کند: این پاسخی است که این مراکز داده اند و از دلیل واقعی و قطعی این کار بی خبریم».

این پاسخ در حالی است که پیگیری های ما نشان می دهد در دیگر شهرهای استان مشکل گرانفروشی سبد کالا وجود ندارد. به راستی آیا در بین 29 شهرستان استان تنها گراش عامل فرعی ارایه سبد کالاست؟ آیا کسر پول از حساب مردم شبهه شرعی به دنبال ندارد؟

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. با سلام من توزیع کننده سبد کالای خوزستان شوشتر هستم
    خدای من شاهده که قیمت های ما از قبل و هنگام توزیع سبد کالا هیچ تغییری نکرده است
    و این نامرد ها رو پلمپ کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا