رفع تصرف 43 هزار هکتار از زمین‌های به ناحق تصرف شده/ فعالیت ۱۰۰۰ شرکت لیزینگ بدون مجوز

image137337معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اقدامات قوه قضاییه در زمینه مبارزه با زمین‌خواری گفت: در سال 93، 43 هزار هکتار از زمین‌هایی که به ناحق تصرف شده بود، رفع تصرف شد و 44 هزار سند رسمی توسط سازمان ثبت به نام دولت صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به ورود قوه قضاییه به مسائل اقتصادی در سال 93، گفت: در سال گذشته با فعال‌تر شدن اجراییات سازمان ثبت، 4 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی وصول شد و با شرکت‌های لیزینگ که در مسائل پولی کشور دخالت می‌کنند و غیرمجاز هستند نیز برخورد شد.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: هم اکنون هزار شرکت لیزینگ و 500 شرکت تعاونی اعتبار بدون مجوز در کشور فعالیت می‌کنند که باید خود را با قانون تطبیق دهند و اگر این گونه نشد قطعاً با آنها برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به زمین‌خواری و دست‌اندازی به جنگل‌ها و منابع طبیعی گفت: دست‌اندازی به جنگل‌ها و منابع طبیعی باعث شده بود تا بعضی از افراد ثروت‌های باد آورده به دست بیاورند و به دنبال آن فساد را در دستگاه‌ها ایجاد کنند. قوه قضاییه در این زمینه در سال‌های 92 و 93 به شدت وارد شد و به تمام دادستان‌ها و مدیران کل دستور داد تا از ظرفیت مدعی‌العموم استفاده کند و با زمین‌خواری و نابودی محیط زیست برخورد کند.

اژه‌ای در ادامه تصریح کرد: در سال 93، 43 هزار هکتار از زمین‌هایی که تصرف شده بود رفع تصرف شد و همچنین در همان سال 44 هزار سند رسمی توسط سازمان ثبت به نام دولت صادر شد.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی از اقدامات قوه قضاییه در زمینه برخورد با ناهنجاری‌ها و فعالیت‌های مخل امنیت جامعه بود، گفت: بند یک از اصل 3 قانون اساسی دولت (حکومت) جمهوری اسلامی ایران را موظف کرده است که محیط مناسب را برای رشد فضائل اخلاقی در جامعه ایجاد کند و با تمام مظاهر فساد و تباهی مبارزه کند.

وی افزود: در همین زمینه قوه قضاییه هدفگذاری کرد و با توجه به امکانات و مقدورات خود برنامه‌ریزی کرد تا در فضای مجازی در حد امکان با کسانی که مرتبط جرم و موجب فساد و فحشا می‌شوند برخورد کنند و این برخورد دستاوردهای خوبی هم داشت.

اژه‌ای گفت: همچنین با کسانی که در نشریات مکتوب و دیجیتالی به صورت گسترده یا موردی به اعتقادات مردم توهین کردند و یا نشر اکاذیب انجام دادند با تمام فشارهایی که روی قوه وجود داشت در حد توان برخورد کردیم و در جایی که نیاز به تذکر و ارشاد بود اقدام مناسب را انجام دادیم.

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به اقدام مناسب قوه قضاییه با جرایم سازمان یافته گفت: قوه قضاییه با همکاری وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته و مسائل خشن و اقدامات ضدامنیتی که از کشورهای همسایه به کشور ما سرازیر می‌شود و یا سرقت‌های مسلحانه که در داخل کشور صورت می‌گیرد اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا