با واردات 17 میلیارد دلاری نباید انتظار رشد اقتصادی داشت

image290799نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به واردات هجوم آوردیم و این منافی اقتصاد مقاومتی است. واردات 17 میلیارد دلاری شوخی نیست، با همین کارها اقتصاد کشور نابود می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ارسلان فتحی‌پور با اشاره به آمار نگران کننده‌ی ورود کالاهای قاچاق به کشور، اظهار کرد: بر اساس آمار ارائه شده بالغ بر 25 میلیارد دلار کالای قاچاق در عرصه‌ی تبادلات تجاری داریم که 17 میلیارد آن مربوطه به واردات و مابقی قاچاق کالا در حوزه‌ی صادرات می‌باشد.

با واردات 17 میلیاردی نباید انتظار رشد اقتصادی داشت

وی ادامه داد: ما به واردات هجوم آوردیم و این منافی اقتصاد مقاومتی است. واردات 17 میلیارد دلاری شوخی نیست، با همین کارها اقتصاد کشور نابود می‌شود.

خرید کالای ایرانی باید فرهنگ‌سازی شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، حمایت از تولید داخلی را لازمه‌ی تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید استفاده از کالای ایرانی در کشور فرهنگ‌سازی شود، کیفیت کالاهای ایرانی از برخی اجناس چینی بهتر است، اما این را هم باید قبول کنیم که بعضی از کالاهای خارجی از نظر کیفیت بهتر از تولید داخلی می‌باشد. به هرحال اگر مردم می‌خواهند اقتصاد کشور رونق یابد، لازم است از کالاهای ایرانی استفاده کنند.

وی افزود: نظارت جدی در حوزه‌ی قاچاق کالا وجود ندارد و علیرغم تصویب قانون مبارزه با قاچاق کالا، این قوانین اجرا نمی‌شود، در این قانون برای مبارزه با قاچاق کالا اشدمجازات‌ها در نظر گرفته شده است.

رکود اقتصادی حاکم در کشور اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهد/شهرک‌های صنعتی در آستانه‌ی نابودی هستند

فتحی‌پور با بیان اینکه دلیل اصلی از کارافتادن شهرک‌های صنعتی رکود حاکم در کشور است، ابراز کرد: ظرفیت این شهرک‌ها در بعضی از مناطق به 30 درصد رسیده است و حتی برخی از این شهرک‌ها در خطر نابودی است، در شرایطی که نمی‌توانیم از رکود خارج شویم، پروژه‌های عمرانی متوقف شده و جذب سرمایه‌گذار سخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز برخی کارخانجات مانند فولاد، آهن و سیمان تولید انبوه دارند، به کشورهای دیگر صادر هم می‌شوند اما نه زیاد.

چرخه‌ی اقتصاد در ایران متوقف شده است/آقای روحانی حداقل 70 درصد اقتصاد را حل کند/اقتصاد مقاومتی تنها راه درمان است

نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، توضیح داد: چرخه‌ی اقتصاد در ایران متوقف شده است، راهبردهای مقام معظم رهبری تنها راه درمان این معظل است، دست‌اندرکاران قوای سه‌گانه فردا باید پاسخگوی تعلل خود در برابر این مردم باشند.

وی اضافه کرد: بنده تاکنون نفهمیدم که دولت روحانی منتظر چیست، تحریم‌های نهایتا 30 درصد می‌تواند در اقتصاد کشور تاثیرگذار باشد،درخصوص 70 درصد که می‌توانیم کاری کنیم. تحریم‌های فعلی را ژاپن نیز تجربه کرد و به رشد اقتصادی رسید.

دولت تمام مسایل اقتصادی را به رفع تحریم‌ها واگذار کرده است

ارسلان فتحی‌پور با اشاره به رشد 12 درصدی برخی از کشورهای غیر نفتی، اذعان کرد: ایران با وجود ذخایر عظیم نفتی رشد اقتصادی چشمگیری ندارد، دلیل آن هم واگذار کردن تمام مسایل به رفع تحریم‌های هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: امروز قیمت میوه و تره‌بار و سایر محصولات کشاورزی سر به فلک کشیده است، دلیل آن هم حضور دلالان در بازار اقتصادی است، همین واسطه‌ها هستند که با سودجویی اقتصاد را نابود می‌کنند.

دلالان بازار کشاورزی بیشترین سود را می‌کنند/فاصله‌ی تولید و مصرف باید کاهش یابد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم نظارت دستگاه‌های مسئول، بیان کرد: واسطه‌های بازار محصولات را زیرقیمت از کشاورزان می‌خرند و با کمال تاسف همان محصول را 3 برابر قیمت در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند.

وی تاکید کرد: تا زمانی که با فاصله‌ی تولید با مصرف را کاهش ندهیم، مجبوریم چنین اوضاعی را تحمل کنیم، مسئولان امر باید پاسخگوی این نابسامانی‌ها باشند.

انتهای پیان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا