استیضاح فانی چرا رای نیاورد؟

استیضاح فانی چرا رای نیاورد؟هنگامی که نمایندگان در صحن مجلس فریاد احسنت احسنت سر دادند محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، نیز چند بار احسنت احسنت گفت و با این کار خود نشان داد که مجلس موافق استیضاح فانی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از افکارنیوز، نمایندگان در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس طرح استیضاح علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش را بررسی کردند.

در این جلسه در نهایت رای به تمدید وزارت این وزیر داده شد چرا که تنها ۷۶ نماینده موافق استیضاح بودند و ۱۶۷نماینده رای مخالف دادند از مجموع ۲۵۶ کارت توزیع شده همچنین ۱۳ نماینده هم به این استیضاح رای ممتنع دادند.

در ابتدای جلسه استیضاح ۹ نماینده بعنوان موافق استیضاح صحبت کردند.

جبار کوچکی نژاد، نادر قاضی‌پور، مهدی موسوی نژاد، حامد قادر مرزی، فرهاد بشیری، محمد سعید انصاری، محسن علیمردانی، محمود شکری و احمد آریایی نژاد از موافقان استیضاح بودند.

سپس فانی توضیحات اجمالی از عملکردش در ۲۲ ماه گذشته ارائه کرد و در ادامه غلامرضا تاجگردون و غلامرضا مصباحی مقدم بعنوان مخالفان استیضاح صحبت کردند.

در پایان نیز محمد قسیم عثمانی و سید حسین نقوی حسینی نیز بعنوان موافقان استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهارات خود را بیان داشتند.

در پایان نیز وزیر مجددا به ایراد سخن پرداخت و به ابهامات و سوالات مطرح شده پاسخ داد.

بعد از پایان صحبت های فانی برخی نمایندگان در تائید سخنان وی با فریاد بلند احسنت احسنت می گفتند که این خود نشان می داد فضای مجلس به نفع وزیر است و استیضاح رای نخواهد آورد.

هنگامی که نمایندگان در صحن مجلس فریاد احسنت احسنت سر دادند محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، نیز چند بار احسنت احسنت گفت و با این کار خود نشان داد که مجلس موافق استیضاح فانی نیست و در رای نمایندگان به موافقت یا مخالفت استیضاح تاثیر گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا