زمان و مکان راهپیمایی روز قدس در دماوند تعیین شد

rooze-ghods-damavand-26رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در روز 19 تیرماه سال جاری مصادف با روز 23 ماه رمضان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد علاءالدینی درباره برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهرستان دماوند اظهار کرد: به دلیل اینکه دشمنان با به وجود آوردن پدیده‌هایی همچون داعش و جنگ در یمن دنبال به فراموشی سپردن جنایت‌ها رژیم صهیونیستی هستند، روز قدس امسال دارای اهمیت ویژه‌ای برای جامعه اسلامی و جهانی است.

وی با بیان اینکه از اندیشه‌های امام خمینی (ره) جامعه روز قدس است، افزود: راهپیمایی روز قدس یک راهپیمایی جهانی بوده و برای مسلمانان در نقاط مختلف جهان دارای اهمیت است؛ بنا بر این جهان انتظار یک برنامه‌ریزی مناسب برای این حرکت خودجوش و مردمی را دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند گفت: به طور کلی آخرین جمعه ماه رمضان، روز قدس به حساب می‌آید، اما به دلیل اینکه امسال آخرین جمعه مصادف با 30 ماه مبارک رمضان است و در برخی از کشورها این روز عید فطر است، قرار بر این شد که جمعه 23 ماه مبارک رمضان یعنی 19 تیر ماه سال جاری راهپیمایی روز قدس برگزار شود.

علاءالدینی با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند که رو قدس «لیلة القدر» اجتماعی مسلمانان است، تصریح کرد: یعنی همان‌طور که شب‌های قدر سرنوشت فردی مسلمانان رو رقم می‌زند و در این شب سرنوشت انسان تغییر می‌کند، روز قدس نیز همانند آن می‌تواند سرنوشت و آینده اجتماعی مسلمانان را تغییر دهد.

وی با اشاره به همزمانی روز قدس با شب قدر در 23 ماه رمضان ادامه داد: در روایت‌ها داریم که ارزش شب‌های قدر در روزهای آن نیز متجلی می‌شود؛ بنا بر این 23 ماه رمضان امسال برای ما هم از نظر روز قدس و هم از نظر روز قدر اهمیت دارد و این روز «یوم القدر» مسلمانان است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند بیان کرد: برنامه روز قدس در پنج شهر شهرستان دماوند همزمان با شهرهای دیگر برگزار می‌شود.

علاءالدینی اضافه کرد: راهپیمایی شهر دماوند، 11 صبح روز 19 تیرماه سال جاری از میدان امام خمینی (ره) به طرف مسجد جامع دماوند با به آتش کشیدن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی، قرائت قطعنامه و سر دادن شعارهای ضد استکبار و صهیونیسم برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: سخنران این راهپیمایی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی عضو جامعه روحانیت، رئیس شورای فرهنگی و امام جماعت مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا