رسیدگی به بیش از 21 هزار پرونده قضایی در شهرستان دماوند/ کمک 170 میلیون تومانی مردم به زندانیان دماوند

مجتبی محمدیرییس دادگستری شهرستان دماوند گفت: بیش از 170 میلیون تومان به زندانیان کمک می‌شود که با تاسیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان دماوند این رقم افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، مجتبی محمدی به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند به عملکرد یکساله این نهاد پرداخت و اظهار داشت: از تیرماه سال گذشته تا تیرماه امسال حدود 21 هزار پرونده توسط دادگستری شهرستان دماوند رسیدگی شده‌است.

وی افزود: از این تعداد پرونده ده هزار پرونده عناوینی همچون مطالبه وجه، دعاوی مالی و خانوادگی در دادسرا و هشت هزار و پانصد پرونده عناوینی همچون تغییر کاربری غیرمجاز، سرقت و مواد مخدر در دادگاه و بیش از دو هزار و نهصد پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی شده‌است.

محمدی خاطر نشان کرد: 14 شورا در شهرستان دماوند با حضور 14 قاضی و معتمدان محلی مشغول به فعالیت هستند که دو شورای تخصصی خانواده و راهنمایی و رانندگی نیز به جل اختلافات کمک می‌کنند.

رییس دادگستری شهرستان دماوند تصریح کرد: بیشترین مراجعه کننده‌ها به دادگستری مربوط به پرونده‌های مواد مخدر، سرقت و پرونده‌های تغییر کاربری اراضی و ملکی می‌باشد.

وی بیان داشت: مجرمین پس از رای صادره توسط این نهاد به زندان جابان منتقل و دوران محکومیت را سپری می‌کنند که در زندان‌های دماوند 149 نفر مربوط به دادگستری دماوند و 391 نفر مربوط به دادگستری‌های دیگر شهرستان‌ها هستند.

محمدی از مردم خواست با مطالعه صحیح قوانین حقوقی سعی کنند قوانین را رعایت کرده تا در مسیر قانونی رای سرگردان نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا