امام جمعه دماوند: رهنمودهای هسته‌ای رهبر انقلاب، جلوه رهنمودهای امام در بزرنگاه‌های حوادث تیرماه 60 بود

امام جمعه دماوندامام جمعه دماوند گفت: رهنمودهای مقام معظم رهبری در روزهایی که به پایان مذاکرات هسته‌ای نزدیک می‌شویم، برای امت ایجاد امید می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود حجت‌الاسلام محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند در مسجد جامع این شهر با بیان اینکه تیرماه در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور نهایت تلاش دشمن برای از بین بردن حرکت عظیم مردم ایران بود، اظهار داشت: در تیرماه سال 1360، دشمنان فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده‌ای را برای نابودی نظام نوپای اسلامی انجام دادند.

وی با اشاره به نقش یکی از اعضای مرکزی سازمان منافقین به نام «محمدجواد قدیری کفرایی» در طراحی واقعه ششم تیرماه سال 1360 افزود: قدیری با کار گذاشتن بمبی در یک ضبط صوت و تعبیه شدن آن در مقابل امام خامنه‌ای که در مسجد ابوذر فلاح سخنرانی می‌کردند قصد داشت ایشان را به شهادت برساند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: هر چند بعد از این تلاش برای ترور آشکار شد که بر قسمتي از بدنه داخلي ضبط صوت انفجاري با ماژيك «هديه گروه فرقان» نوشته شده بود و حذف فیزیکی آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان امام جمعه تهران و نماینده امام راحل در شورای عالی دفاع همچون دیگر مسئولین هدف این گروه بود؛ اما این سازمان مسئولیت این ترور را بر عهده نگرفت.

علاء‌الدینی خاطر نشان کرد: جواد قدیری بعد از ترور نافرجام خود که منجر به جانبازی امام خامنه ای شده بود هنگام فرار از کشور به برخی دوستان خود در سازمان منافقین گفته بود  فردا یعنی روز هفتم تیرماه کار نظام اسلامی تمام است؛ اما به لطف پروردگار و صبر و استقامت مردم نظام اسلامی باپرجا باقی ماند.

وی بیان داشت: اراده دشمن، حذف مقام معظم رهبری و اراده خداوند متعال این بود که ایشان در آن حادثه به مقام جانبازی نائل شوند و برای اداره نظام مقدس جمهوری اسلامی در آینده باقی بمانند که اگر واقعه ششم تیرماه برای رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر ایجاد نشده بود، ایشان در نشست عظیم هفتم تیرماه شرکت می‌کردند و خواست خدا بر محروم نشدن ملت ازین نعمت بزرگ بود.

امام جمعه دماوند افزود: امام خمینی (ره) مقابل جنایت‌های دشمنان شاکر بودند و نقشه‌های دشمن را نه تنها موجب شکست نخوردن ملت ایران بلکه باعث انسجام در ملت و آبروریزی دشمنان می‌دانستند و امید را در این بزنگاه‌ها و موقعیت‌های دشوار همواره در دل مردم زنده می‌کردند.

علاءالدینی با بیان اینکه امروز نیز دلسوزی‌های رهبر انقلاب در بزنگاه‌هایی که به فریاد ملت می‌رسند افزود: در بحث هسته‌ای ایشان به شایعات پاسخ دادند و با تاکید بر اینکه هیچ فرقی در سخنان و موضع‌گیری‌های علنی و خصوصیشان وجود ندارد، تیم مذاکره‌کننده را تیمی شجاع و متدین دانستند و بیان داشتند که همه مسئولان هم‌دل و هم‌زبان به دنبال توافق عزتمند هستند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه رسیدن به سوخت 20 درصد دشمن را مجبور به مذاکره کرده است، گفت: دست‌های پر جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات باعث شده تا دشمن نیازمند توافق نهایی باشد و دشمن به مذاکرات هسته‌ای نیاز مبرم دارد.

علاء‌الدینی افزود: دشمنان ملت ایران متوجه شدند، ملتی که به علیرغم سخت‌ترین تحریم‌ها در حوزه بالاترین دانش‌ها 20 درصد غنی‌سازی دست پیدا می‌کند، هیچ تهدیدی نمی‌تواند آن را از راه اصلی خود دور کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا