بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده آبسرد- کیلان

ali shivaسرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند از بهسازی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده آبسرد- کیلان به همت شهرداری‌های آبسرد و کیلان و با نظارت اداره راه و شهرسازی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، ظهر امروز نشست فوق‌العاده بررسی مشکلات جاده آبسرد – کیلان با توجه به سانحه دلخراش هفته گذشته این جاده که هشت کشته در پی داشت، با حضور سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند، نماینده پلیس‌راه، شهردار و اعضای شورای شهر کیلان، نماینده شهردار و اعضای شورای شهر آبسرد در کیلان برگزار شد.

سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند با اشاره به برگزاری این نشست اظهار داشت: این نشست پیرو سانحه دلخراش هفته گذشته برگزار شد که در آن مصوبات عملیاتی به تصویب رسید.

علی شیوا با بیان اینکه مسافت جاده آبسرد به کیلان سه هزار و 600 متر است، افزود: از این میزان دو هزار و 200 متر در حوزه حریم شهرداری آبسرد و یک‌هزار و 500 متر نیز در حوزه حریم شهرداری کیلان قرار دارد.

وی تصریح کرد: نخستین مصوبه‌ای که در نشست بررسی مشکلات جاده آبسرد به کیلان مطرح شد این بود که از فردا شهرداری‌های کیلان و آبسرد مکلف شدند تا زیر نظر اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند نقاط حادثه‌خیز را با امکانات خودشان رفع خطر کنند و این فوری‌ترین مصوبه این نشست بود.

سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند ادامه داد: همچنین قرار بر این شد تا شهرداری‌های کیلان و آبسرد نسبت به بهسازی این جاده با نظارت اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند اقدام کنند.

شیوا با بیان اینکه در این زمینه پروژه بهسازی بین شهرداری‌های کیلان و آبسرد تقسیم شد، گفت: این شهرداری‌ها مکلف شدند که هرکدام بحث زیرسازی و روسازی محدوده شهری خود را انجام دهند.

وی اضافه کرد: همچنین تصویب شد تا اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند طی 20 روز نسبت به مطالعات فازهای یک و دو این پروژه به همراه تهیه نقشه و همچنین در زمینه ایمن‌سازی و نصب علائم این جاده نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

سرپرست معاونت امور فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان دماوند با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی شهرستان دماوند به مدت 20 روز باید طرح عملیاتی خود را ارائه کند، بیان کرد: شهرداری‌های کیلان و آبسرد نیز در این مدت باید با اخذ مجوز از شوراهای خود و انجام اقدامات قانونی، پیمانکاران خود را انتخاب کنند و آماده باشند تا به محض اینکه پروژه از سوی اداره راه و شهرسازی دماوند ابلاغ شد، عملیات اجرایی پروژه را آغاز کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا