بی‌تکلیفی مزرعه یا روستا بودن محمودیه دماوند و حکایت ساخت‌وسازهای غیرمجاز منصوب به وزارت کشور

ماجرای بلاتکلیف روستا بودن یا مزرعه بودن محمودیه دماوند موضوعی بود که روی خط تهران دوشنبه این هفته در سوژه دوم خود آن را بررسی کرد.

IMG_06621

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود روی خط تهران باشگاه خبرنگاران با پیگیری وضعیت این روستا در گفتگو با پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نوشت:

ماجرا از این قرار است که مزرعه خوش آب‌وهوای وارون دماوند به آنجایی رسیده است که برخی از مسئولان این محل را روستا و برخی دیگر مزرعه می‌نامند.

اما این در حالی است که در این محل ویلا ساخته می‌شود و از طرف دیگر کمیسیون اصل 90 مجلس معتقد است اینجا یک مزرعه است نه روستا، بطوریکه روستایی بنام محمودیه در این مزرعه خوش آب‌وهوا چند سالی است که احداث‌شده است.

روی خط تهران دوشنبه این هفته موضوع را با  در میان گذاشت.

وی در پاسخ گفت: این موضوع از راه و روش‌های زمین‌خواری محسوب می‌شود، روستایی ۹ در نقشه و ۹ در تقسیمات کشوری وجود دارد را تبدیل به یک روستا و با ساخت‌وسازهای غیرمجاز می‌کند.

وی ادامه داد: ساخت‌وسازهایی غیر قانونی و غیر اصولی شامل ساخت ویلاهایی که روز به روز مانند قارچ رشد می‌کنند به وضوح در این محل دیده می‌شود. حتی در این مکان دریاچه مصنوعی نیز ساخته‌شده است.

68041642415285972598

پورمختار مطرح کرد: با افرادی که به طور غیر قانونی در این محل ساخت‌وساز کرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد.

وی در پایان گفت: وزارت کشور نیز اعلام کرده که اراضی کشاورزی محمودیه دماوند به‌عنوان روستا مورد قبول نیست.

خندان‌دل معاون وزیر کشور نیز در این باره گفت: نامه وزیر کشور قرائت شد که به صراحت اعلام کرد: هیچ جایی از نظر ما آبادی نیست و مسئولان دنبال قلع‌وقمع ویلاهایی غیرمجاز محمودیه و زمین‌خواران بی‌تفاوت نباشند.

وی تأکید کرد: به دلیل غیر قانونی بودن ساخت‌وساز در محمودیه دماوند هیچ‌گونه تسهیلاتی از جمله انشعاب برق به آنها تعلق نمی‌گیرد، اگر هم در این محل انشعاب برق دیده شود مربوط به واحد نگهبانی است که به آنها برق داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود برخی روستای محمودیه را در دماوند منصوب به خود وزارت کشور می‌دانستند که فرماندار دماوند چندی پیش در نشست خبری در پاسخ به این پرسش که علت انتصاب زمین‌ های محمودیه به وزارت کشور چیست و آیا این طرح برای وزارت کشور است؟، اظهار داشت: وزارت کشور از لحاظ حقوقی و قانونی نقشی در محمودیه ندارد؛ در وزارت کشور چند تعاونی وجود دارد که یکی از این تعاونی‌ ها زمینی را در محمودیه خریده است و با اعضای خود طی توافقاتی در آن زمین آغاز به کار کرده و همچون سایر تعاونی‌ های شهرستان دماوند در حال انجام کارهای خود است.

منبع: روی خط تهران باشگاه خبرنگاران

*اخبار مرتبط

*محمودیه دماوند؛ نا-آبادی که موانع و پست برق آن جمع شد

*بی‌تکلیفی مزرعه یا روستا بودن محمودیه دماوند و حکایت ساخت‌وسازهای غیرمجاز منصوب به وزارت کشور

*تخریب کلیه بناهای مزرعه محمودیه دماوند+فیلم

*نقش تعاونی وزارت کشور در روستای محمودیه + تصاویر

*محمودیه دماوند؛ اراضی ممنوعه برای ورود مردم عادی

*صدور احکام پرونده ساخت‌وسازهای غیر مجاز در محمودیه

انتهای پیام/ش

1 دیدگاه

  1. فقط باید شهرها توسعه پیدا کنند؟ چه اشکالی داره که یک روستا 9 در 9 هم روی نقشه توسعه پیدا کنه تا جونا بجای اینکه به شهر ها بیان تو روستاهاشون بمونند؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا