استفاده از 3 فرصت طلایی برای ترغیب جوانان به مسجد در دماوند

mohammad alaediniامام جمعه دماوند استفاده از سه فرصت طلایی را برای ترغیب جوانان به مسجد جامع دماوند مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی در جمع جوانان شهر دماوند اظهار داشت: یکی از فرصت‌های مغتنم در بعد ترویج فرهنگ تکریم، تقدیر از جوانان است.

وی با بیان اینکه بین مسجد و جوان ارتباط ویژه‌ای وجود دارد، افزود: امسال نیز از طرف مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور، برخی مساجد را به عنوان «جوان و مسجد» نامگذاری کرده‌اند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه در بعد ارتباط با جوانان، از فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار هستیم، گفت: پایگاه مقاومت بسیج یکی از این فرصت‌ها به حساب می‌آید که از دیرباز وجود داشته است که در این زمینه، بسیاری از شهدای مسجد جامع دماوند از این پایگاه عازم جبهه شدند.

علاءالدینی ادامه داد: مسجد جامع دماوند که به عنوان مصلای نماز جمعه و نگین شهرستان دماوند به حساب می‌آید از وجود جوانان بسیار رشیدی بهره‌مند بوده و پایگاه شهید مصطفی خمینی (ره) مسجد جامع دماوند، 13 شهید جوان را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی دومین فرصت مساجد برای جوانان را کانون‌های فرهنگی و هنری دانست و بیان کرد: در مسجد جامع دماوند نیز کانون فرهنگی با حضور جوانان وجود دارد که مناسبت‌های مختلف را زیرپوشش خود قرار می‌دهند و با گروه سرودی که تشکیل داده‌اند در مناسبت‌های مختلف می‌درخشند.

امام جمعه دماوند اضافه کرد: جوانان در نمازهای جماعت و جمعه مسجد جامع دماوند حضور باشکوهی دارند و برای بحث فراغت نیز خانه دیجیتالی وجود دارد که در آن شرکت می‌کنند و ما نیز تعدادی از وسایل ورزشی را در قسمتی از مسجد جامع این شهر به همین منظور، اختصاص داده‌ایم.

علاءالدینی خاطرنشان کرد: کتابخانه مسجد جامع از دیگر امکاناتی است که جوانان از آن استفاده می‌کنند و در این کتابخانه کتاب‌های غنی موجود است؛ قطعاً باید برای بزرگداشت از شهدای جوان نیز همایش‌هایی برگزار کنیم، همان‌گونه که در مسجد جامع دماوند از پدران و مادران شهدای جوان تجلیل به‌عمل آمد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا