خرازی:گور پدر غرب/ظریف نه مصدق است نه کسینجر/اشتباهات استراتژیک روحانی حساسیت جهان روی برنامه هسته‌ای ما را برانگیخت

خرازیبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه در مصاحبه‌ای با مجله عصر اندیشه به بیان برخی زوایای پرونده هسته‌ای ایران، مذاکره با غرب و استراتژی امریکا در مذاکره با ایران پرداخت.

خرازی در بخشی از مصاحبه خود با اشاره به مقایسه ظریف با برخی شخصیت‌های تاریخی گفت: محمد جواد ظریف نه مصدق است و نه کریسنجر.

وی با یادآوری به کارگیری برخی سیاست گذاری غلط در دوره‌های مختلف پس از انقلاب در زمینه سیاست خارجی اظهار داشت: اشتباهات استراتژیک میرحسین موسوی و روحانی حساسیت جهان روی برنامه هسته‌ای ایران را برانگیخت.

این دیپلمات سابق وزارت امور خارجه ادامه داد: نقش اسطوره‌ای ایران در خاورمیانه و منطقه امریکا را به پای میز مذاکره با کشورمان کشاند.

خرازی در بخش دیگری از این مصاحبه با تاکید بر اینکه در ایران درخت لیبرالیسم سبز نمی‌شود اظهار داشت: گور پدر غرب که همه بدبختی ما از امثال تقی‌زاده‌ها شروع شد که می‌خواستند فرهنگ غربی در جسم و روح ما متجلی شود.

سفیر اسبق ایران در فرانسه با انتقاد از برخی اشتباهات در زمینه پرونده هسته‌ای کشورمان گفت: زمانی که سفیر [ایران در فرانسه] بودم مشاور رئیس جمهور فرانسه به من گفت آن قدر این اصطلاح فلان هسته‌ای را به کار نبرید؛ مبنای حقوقی این واژه بمب هسته‌ای است.

منبع: دانا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا