دو نظامی دیگر سعودی کشته شدند/ تصرف بخشی از خاک عربستان توسط نیروهای یمنی

image265632عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از سه هزار کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است، بامداد روز ششم فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عربستان سعودی سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل) پس از 27 روز بمباران شبانه روزی یمن، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه این کشور را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از سه هزار کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است، بامداد روز ششم فروردین آغاز و هدف آن را بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

دو نظامی دیگر سعودی در نزدیک مرز یمن کشته شدند

شبکه المیادین خبر داد که دو نظامی سعودی در منطقه بربر در نزدیک مرز با یمن هدف قرار گرفته و کشته شدند.

این درحالی است که پیش از ظهر امروز هم ارتش یمن مقر فرماندهی گارد مرزی عربستان سعودی در «ظهران» را هدف قرار داد که به گفته منابع عربستانی این حمله، یک کشته و ۲ زخمی برجا گذاشت.

همچنین دو شب قبل هم نیروهای یمنی پایگاه نظامی «الاباء» در ظهران واقع در جنوب عربستان را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

اما شدیدترین حملات به نیورهای سعودی توسط نیورهای قبایلی یمن انجام شد که طی ان آن 15 نظامی سعودی کشته و 11 تن دیگر نیز زخمی شدند و در طی چند ساعت نیروهای قبایلی 90 خمپاره و کاتیوشا به 6 مقر نیروهای سعودی شلیک کردند.

نیروهای ارتش و قبایل یمنی بخشی از خاک عربستان را به تصرف خود درآوردند

نیروهای ارتش و نیروهای قبایل یمن، امروز در حمله به این منطقه مرزی واقع در استان جازان، انبار مهمات متعلق به ارتش عربستان سعودی را منهدم کردند.

به گزارش این شبکه خبری، نیروهای ارتش و گروه‌های مردمی یمن در واکنش به ادامه تجاوزات عربستان سعودی به یمن، پایگاه‌های نظامی عربستان در مناطق کوهستانی “دخان، الدود، العین الحاره و الجابری” را نیز در منطقه الخوبه در استان جازان هدف حملات موشکی و خمپاره قرار دادند.

نیروهای قبایل یمنی روز گذشته نیز با شلیک 90 خمپاره و موشک، پایگاه‌های نظامی ارتش عربستان را هدف قرار دادند.

در حملات روز گذشته نیروهای قبایل یمنی بیش از 25 نفر از نیروهای عربستانی کشته و زخمی شدند.

کشتی ایرانی در جیبوتی لنگر انداخت

عبدالرحمن راجح خبرنگار اعزامی العالم در کشتی کمکهای ایران به مردم یمن در گفتگوی تلفنی با این شبکه گفت: «درحال حاضر کشتی در بندر جیبوتی پهلو گرفته است و ما در بندر جیبوتی حضور داریم، در این لحظات ما در اولین مراحل ورود به بندر جیبوتی قرار داریم. اخبار متناقضی درباره مسئله ورود ما به جیبوتی وجود دارد، گفته می‌شود که این کشتی مورد بازرسی سازمان امداد رسانی بین المللی و سازمان ملل متحد قرار می‌گیرد تا حسن نیت جمهوری اسلامی ایران ثابت شود که این کشتی تنها مواد مورد نیاز مردم یمن را حمل می‌کند و پس از آن به مسیر خود تا بندر حدیده ادامه خواهد داد. همچنین خبرهای دیگری شنیده می‌شود که محموله این کشتی شامل دو هزار و پانصد تن از کمکهای ضروری به سازمان امداد بین المللی و صلیب سرخ و سازمان ملل متحد در جیبوتی تحویل داده می‌شود، پس از آنکه عربستان سعودی از ورود این کشتی و ورود هواپیماهای ایرانی به یمن جلوگیری کرد این کمک‌ها در اینجا در جیبوتی تحویل داده می‌شود تا سازمانهای امدادرسان بین المللی و صلیب سرخ آن را از جیبوتی به یمن منتقل کنند

رایزنی تلفنی معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه درباره اوضاع یمن

حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران و میخاییل باگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در تماس تلفنی آخرین تحولات منطقه را مورد گفتگو قرار دادند.
طرفین در این تماس تلفنی بر ضررورت آتش بس و توقف فوری حملات علیه یمن تاکید کردند.

طرفین با ابراز نگرانی شدید از تداوم کشتار مردم بی دفاع و بروز فاجعه انسانی در سراسر یمن، از تلاش های سازمان ملل برای ارسال کمکهای انسانی و توقف آتش بس حمایت کردند.
تهران و مسکو برگزاری مذاکرات ژنو را در سایه تداوم حملات نظامی و عدم برقراری آتش بس، اقدامی ناکافی خوانده و بر ضرورت توجه به نظرات همه گروه های یمنی و توقف فوری حملات نظامی در آستانه مذاکرات ژنو تاکید و آن را گامب ضروری خواندند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا