دریاچه ارومیه در حاشیه ماند/ابتکار؛ غایب بزرگ در تبریز

image264882در حالی که شاید بیشترین مطالبات مردم ، نمایندگان و امام جمعه تبریز درباره دریاچه ارومیه بود، دولت به راحتی از این مسئله عبور کرده و معصومه ابتکار نیز که مسئول اصلی رسیدگی به این مسئله است در این سفر همراه هیئت دولت نبود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، هفدهمین سفر استانی حسن روحانی به تبریز در حالی صورت گرفت که عمده مطالبات مردم آذربایجان شرقی در حوزه دریاچه ارومیه بوده است و شاید حساس ترین کار دولت در این خطه نیز رسیدگی به همین مسئله باشد.

رسیدگی به مسئله دریاچه ارومیه برای بهینه سازی اکو سیستم منطقه شمالغرب کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دلیل اصلی حساسیت مردم آذربایجان شرقی و غربی به این مسئله به دلیل همین موضوع بوده و شاید موجودیت دریاچه ارومیه و سرمایه های درونی آن در حوزه ملی برای همه مردم ایران اسلامی مهم باشد

حسن روحانی در انتخابات 92 در سفر به تبریز از اهتمام دولتش در طرح احیای دریاچه ارومیه خبر داد و بر برخورداری فوریت آن برای دولت تاکید کرد. اما با بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه رسیدگی به دریاچه ارومیه می توان به این نتیجه رسید که عملاً بودجه های میلیاردی مصوب شده برای احیای دریاچه ارومیه هیچ تغییری در روند احیای آن نداشته و بلکه تغییرات جزئی سطحی آب آن به خاطر بارش های متعدد بوده است

جالب اینجاست که علی رغم مطالبات عمده نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آذربایجان شرقی و تاکید حضرت آیت الله مجتهد شبستری مبنی بر رسیدگی بر مسئله دریاچه ارومیه،حسن روحانی تنها به یک جمله ((اقدامات بسیاری انجام شده و خواهد شد)) اکتفا نموده و به راحتی از بحث درباره دریاچه ارومیه گذشت.

گفتنی است معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان اصلی ترین مسئول رسیدگی به دریاچه ارومیه، یکی از غائبین اصلی سر هیئت دولت به آذربایجان شرقی به شمار می رود.

اکنون باید پرسید که آیا دولت از رسیدگی به بحث دریاچه ارومیه عقب نشینی کرده که حتی معصومه ابتکار نیز برای بررسی آن به تبریز نیامده است؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا