شهر بدون شهردار به استقبال نیمه شعبان می رود

تنها 15 روز به نیمه شعبان و گردهمایی میلیونی تشیع در قم باقی مانده است و این در حالی است که با گذشت چندین هفته از انتخاب شهردار جدید قم هنوزحکم وی از سوی وزارت کشور صادر نشده است و به نظر می رسد شهر قم بدون شهردار به استقبال نیمه شعبان می رود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا،در حالی که باقری شهردار بلاتکلیف قم با حضور در ساختمان خیابان فاطمی به دنبال تایید حکم شهرداری خود برای شهر قم است رفته رفته قم خود را برای میزبانی از میلیون ها زائر مهدوی در روز نیمه شعبان آماده می کند.

شهر قم سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و توریست مذهبی است که بر اساس گفته های سید ابولفضل اسماعیلی سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری قم ،تنها نزدیک به دو میلیون  نفر آنها نیمه شعبان سال گذشته وارد شهر قم شدند.

اما نیمه شعبان سال 94 با سال های گذشته بسیار متفاوت تر خواهد بود ،تقارن نیمه شعبان با 14 خرداد و سالگرد رحلت بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران امام خمینی(ره) و 3 روز تعطیلی رسمی پشت سر هم مسلما تفاوت زیادی را با سال های گذشته ایجاد خواهد کرد و شاهد ورود میلیونی زائران به شهر قم خواهیم بود.

بر اساس پیش بینی ها و همچنین به گفته یونس عالی پور سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری در نیمه شعبان سال 94 شهر قم میزبان 3 میلیون زائر خواهد بود که در این راستا برنامه هایی برای ارائه خدمات مناسب و همچنین تعیین استراحت گاه های موقت پیش بینی شده است.

وی با اشاره به همزمانی سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و نیمه شعبان می گوید: 11 کمیته در استانداری برای خدمات‌دهی مناسب به افرادی که قصد حضور در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و مراسم نیمه شعبان را دارند، تشکیل شده است.

ورود این تعداد زائر به شهر قم و همچنین کاروان های زیارتی مرقد امام خمینی(ره) از سمت جنوب مطمئنا حجم زائران را افزایش خواهد داد و به نوعی گردهمایی میلیونی تشیع بار دیگر در شهر کریمه اهل بیت(ع) رقم خواهد خورد.

اما موضوعی که همواره در سال های اخیر به بزرگترین دغدغه مسافران تبدیل شده است نبود امکانات کافی در شهر قم است، متاسفانه با این حجم زائر و مسافران شهر قم در زیر ساخت های شهری و اماکن اقامتی با مشکلات فراوانی روبرو است.

 به گفته برخی از کارشناسان شهر قم از فقر اماکن اقامتی و هتل ها به شدت رنج می برد که برای برطرف شدن این مشکلات عزم جهادی مسئولان  چاره گشا خواهد بود ،ستاد تسهیلات زائرین استانداری نیز  می تواند در جایگاه خود نقش بسیار مهمی را در برطرف شدن بخشی از مشکلات ایفا کند.

از طرفی ورود میلیون ها زائر به شهر قم همواره  فرصت مناسبی بوده است که ظرفیت های فرهنگی و جایگاه شهر قم به این مسافران  و عاشقان  اهل بیت (ع) معرفی شود،موضوعی که یونس عالی پور نیز بر آن تاکید بسیاری دارد و در این خصوص می گوید: امسال شرایط منطقه به گونه ای است که باید دستگاه‌های فرهنگی برنامه ریزی های مناسبی را انجام دهند، متاسفانه برخی نهادهای فرهنگی در نیمه شعبان حضور ندارند که جایشان خالی است و باید از ظرفیت آنها استفاده شود تا خروجی مناسب با این وضعیت را داشته باشیم.

این در حالی است که سال های گذشته اقدامات و بستر سازی های فرهنگی مناسبی در مسجد مقدس جمکران انجام شد و بسیاری از مسافران و زائران نیز از این اقدامات رضایتمندی کاملی داشتند، امسال نیز برپایی نمایشگاه های مناسب در حرم و جمکران و حتی بین راه ها می تواند روشی باشد تا زائران بهره فرهنگی کافی را از این فرصت ایجاد شده ببرند.

به هر حال با وجود اینکه تنها 15 روز به نیمه شعبان باقی مانده است و هنوز شهردار قم کار خود را آغاز نکرده است امیدوار هستیم که اقدامات مناسب در زمینه خدمات رسانی به میلیون ها زائر مسجد مقدس جمکران به خوبی انجام شود و شهر قم بهتر از سال های قبل این میزبانی مهم را از این مسافران انجام دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا