ورود وزیر اطلاعات به قضایای اخیر امامزاده هاشم (ع) دماوند

امام جمعه دماوند از برگزاری برنامه‌های ویژه در امامزاده هاشم (ع) خبر داد و گفت: اتفاقات اخیر درباره امامزاده هاشم (ع) را با وزیر اطلاعات در میان گذاشتیم و قرار شد این موضوع پیگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند در جمع نمازگزاران، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن بعثت پیامبر گرامی اسلام (ص) اظهار داشت: باید از ظرفیت‌های بعثت در دو جهت استفاده کنیم.

وی افزود: یکی معرفی و شناساندن سیمای درخشان پیامبر مقابل حرکت‌‌‌های برنامه‌ریزی شده دشمن جهت اهانت به ایشان که ما علاوه بر برخورد سلبی با این حرکت دشمن، باید حرکت ایجابی نیز داشته باشیم.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه در موضوع سلبی باید حرکات و اهانت‌های دشمن را خنثی کنیم، گفت: خوشبختانه امت حزب‌الله این کار را زیاد انجام داده‌اند؛ در برخورد ایجابی لازم است که تلاش کنیم جهانیان با منش و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) آشنا شوند تا توطئه‌های دروغ نسبت به پیامبر خنثی شود.

علاءالدینی با اشاره به اینکه دومین ظرفیتی که باید از بعثت استفاده کنیم، تقویت وحدت در جهان اسلام با محوریت پیامبر اعظم (ص) است، تصریح کرد: با وجود سلایق مختلف، نژادها، رنگ‌ها و ملیت‌ها باید بدانیم که مسلمان هستیم و تلاش دشمن با افراطی‌گری بر این است که روز به روز وحدت بین مسلمانان را کمرنگ کند.

وی با بیا اینکه محوریت پیامبر (ص) می‌تواند بر اراده دشمن غلبه کند، ادامه داد: امروز جهان اسلام از کسانی رنج می‌برد که مدعی حاکمیت بر کشورهای اسلامی هستند، اما محوریت پیامبر اعظم (ص) را با محوریت طاغون و ابلیسی به نام باراک اوباما تغییر داده‌اند.

امام جمعه دماوند افزود: به همین منظور، در پیمان کمپ دیوید دوم کشورهای خلیج فارس مشاهده می‌کنیم که آنها با محوریت آمریکا جمع می‌شوند که این موضوع امروز برای جهان اسلام در آستانه بعثت پیامبر (ص) بسیار تأسف برانگیز است و باید غیرت مسلمان به جوش آید.

علاءالدینی در ادامه با اشاره به حوادث اخیری که دشمنان از آن استفاده تبلیغاتی علیه ایران کرده‌اند، اظهار داشت: متأسفانه امروز دشمنان از هر ابزاری برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده می‌کنند؛ حادثه طبیعی دریاچه ارومیه و حادثه اجتماعی اسیدپاشی در اصفهان را سیاسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان از حوادث اخیر مهاباد و ایران‌شهر سوءاستفاده کرده‌اند، افزود: در این حوادث 70 درصد شایعه‌پراکنی‌ها در دو ساعت نخست اتفاقات در فضای مجازی صورت می‌گرفته که اکثر کاربرانی که به شایعات دامن می‌زدند، عربستانی‌ها بودند.

امام جمعه دماوند تأکید کرد: در این زمینه لازم است که ما نسبت به مسائل آگاهی داشته باشیم و بدانیم که دشمن از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به ایران استفاده می‌کند.

علاءالدینی ادامه داد: در مسائل و شایعاتی که در جامعه به وجود می‌آید، باید اطلاع‌رسانی دقیقی از سوی مراکز مربوطه انجام شود و مراکز امنیتی و اطلاعاتی در موضوع‌‌های به وجود آمده قبل از درمان، پیشگیری کنند.

وی با بیان اینکه باید در تصمیم‌ها و ابلاغ بخشنامه‌های حساس پرهیز شود، خاطرنشان کرد: نمونه اخیر این موضوع، ابلاغ واگذاری امامزاده هاشم (ع) دماوند بود که مطرح شد و یک‌سری نگرانی برای مردم به وجود آمد؛ در این زمینه، نهاد نماز جمعه این موضوع را پیگیری کرده و مردم باید بدانند که خواسته‌های آنها توسط مسئولان دنبال می‌شود.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های قانونی در فضای آرامش و دور از تنش می‌توان استفاده کرد، گفت: در نشستی با حضور مسئولان شهرستان دماوند وضع امامزاده هاشم (ع) را مورد بررسی قرار دادیم و تصمیم گرفتیم در روز 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری نشست فوق‌العاده شورای فرهنگی عمومی شهرستان دماوند در این امامزاده (ع) برگزار شود.

علاءالدینی با تأکید بر حضور حداکثری مردم دماوند در برنامه‌های تبیین شده در امامزاده هاشم (ع) تصریح کرد: در نشست اخیر، پیشنهادی مطرح شد تا اموات مؤمنان شهرستان دماوند نیز در کنار این امامزاده واجب‌التعظیم که افتخار این شهرستان است، تدفین شوند؛ همچنین می‌توانیم پیوندهای زناشویی و عقد‌های معنوی را در کنار این امامزاده انجام دهیم.

وی با بیان اینکه از امامزاده هاشم (ع) مسجد جامع دماوند و از مسجد جامع، امامزاده هاشم (ع) مشاهده می‌شود، بیان کرد: اتفاقات اخیر درباره امامزاده هاشم (ع) را با وزیر اطلاعات درمیان گذاشتیم و با توجه به نگاه توسعه مدبرانه حجت‌الاسلام علوی در خصوص دماوند، قرار شد تا این موضوع پیگیری شود.

*اخبار مرتبط

دستورات فرمایشی به وزارت ارشاد برای پایان دادن بر ۱۱ قرن پذیرایی مردم دماوند از میزبانان امامزاده هاشم(ع)

فرماندار دماوند: الحاق امامزاده هاشم (ع) به مازندران رویکرد تبلیغاتی دارد/مدیریت مشاء به شهرداری دماوند محول شد

سالک در پاسخ به سوال تارود؛ نامه بنده در خصوص امامزاده هاشم(ع) به وزیر ارشاد بنابر تقسیمات کشوری بود/ تصمیم نهایی با وزارت کشور است

منبع: فارس

انتهای پیام/

1 دیدگاه

  1. ضمن تشکر از پایگاه خبری تارود.امید است با عنایت به پیگیری های مطرح شده موضوع امامزاده هاشم (ع) دماوند برای همیشه خاتمه پیدا کرده واین امامزاده واجب‌التعظیم که نگین زیبای شهر دماوند است جز اراضی لاینفک وجدانشدنی شهرستان دماوند باقی بماند.هچنین از همه مسولان می خواهیم تا نسب به تمامیت ارضی شهرستان حساسیت نشان بدهند و اقایان محترم مجمع نمایندگان استان تهران نیز نسبت به برخی مسایل از جمله همین موضوع وارد شوند این تنها وظیفه یک نفر یا یک نماینده نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا