فرماندار دماوند: الحاق امامزاده هاشم (ع) به مازندران رویکرد تبلیغاتی دارد/مدیریت مشاء به شهرداری دماوند محول شد

امامزاده هاشم دماوندفرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه اعلام الحاق آستان امامزاده هاشم (ع) به مازندران جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: کارهای اجرایی مشاء به شهرداری دماوند محول شد و از این پس شهرداری کارهای مربوط به این منطقه را انجام می‌‌دهد.

نمایندگان هیئت امنای محلات دماوند ظهر امروز با فرماندار شهرستان دماوند در خصوص مسائل پیش آمده طی روزهای گذشته درباره شایعات واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) به استان مازندران دیدار کردند.

فرماندار شهرستان دماوند در جمع نمایندگان هیئت امنای محلات اظهار داشت: متأسفانه در سال‌ انتخابات چنین کارهای تبلیغات وسیعی صورت می‌گیرد و قطعاً چنین مسائلی جنبه تبلیغاتی دارد.

ناصر محمودی‌فرد با بیان اینکه در حوزه اجرایی چنین مسئله‌ای به ما ابلاغ نشده است، افزود: در زمینه تقسیمات کشوری این وزارت کشور و استانداری تهران است که باید تصمیم‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه فرهنگی در این حوزه نافذ نیست که درباره مسائل تقسیمات کشوری تصمیم‌گیری کند، تصریح کرد: نامه‌نگاری‌های انجام شده دلیل بر این نیست که آستان امامزاده هاشم (ع) واگذار استان مازندران شود و نظر وزارت کشور و استانداری تهران چنین موضوعی نیست که اتفاق بیفتد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: پیگیری‌های ما نشان می‌‌دهد که واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) به استان مازندران نافذ نیست و به علت اینکه این موضوع جنبه تبلیغاتی داشته، لزومی به ورود بنده در این زمینه نبوده است و نخواستیم تا فضای التهابی در این شهرستان به وجود آید.

محمودی‌فرد با تأکید بر اینکه مردم وارد مسائلی که کارکردهای تبلیغاتی دارد، نشوند، بیان کرد: هر زمان که نیاز باشد به مردم اعلام خواهیم کرد و مسائل به وجود آمده را با آنها در میان می‌گذاریم.

وی افزود: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در خصوص واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) مکاتبه و استاندار تهران با این موضوع به‌طور جدی مخالفت کرده و قطعاً چنین موضوعی اتفاق نخواهد افتاد.

‌فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: قطعاً سازمان اوقاف و امور خیریه نمی‌تواند در مسائل تقسیمات کشوری ورود پیدا کند و این موضوع بر عهده وزارت کشور و استانداری تهران است.

محمودی‌فرد در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در منطقه مشاء اظهار داشت: طی صورت‌جلسه‌ای که با حوزه معاونت عمرانی و سیاسی استانداری تهران تنظیم شد، کارهای اجرایی منطقه مشاء به شهرداری دماوند محول شد و از این پس این شهرداری کارهای مربوط به این منطقه را انجام می‌‌دهد.

وی تأکید کرد: سعی داریم که از کارهای جنجالی دوری کنیم و مسائلی که رخ می‌‌دهد را با تدبیر و درایت بتوانیم برطرف سازیم و این در راستای سیاست‌های دولت است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: اعلام الحاق آستان امامزاده هاشم (ع) به استان مازندران وجاهت قانونی ندارد و تا زمانی که وزارت کشور این موضوع را به ما ابلاغ نکند، آن را قانونی و حقوقی نمی‌دانیم.

ناصر محمودی‌فرد با اشاره به اتفاقات دو روز گذشته در خصوص ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سازمان اوقاف و امور خیریه مبنی بر واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) دماوند به شهرستان آمل اظهار داشت: نامه‌نگاری‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، در حوزه فرهنگی بوده و ارتباطی با حوزه تقسیمات کشوری ندارد.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد شاید به لحاظ فرهنگی بتواند واگذاری بقعه امامزاده هاشم (ع) را مطرح کند، اما واگذاری تقسیمات کشوری و مسائل سیاسی بر عهده وزارت کشور است؛ نگاه وزارت کشور و استانداری تهران موضوعی نیست که قابل اغماض و با مسائل فرهنگی هم‌خوانی داشته باشد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه نگاه وزارت کشور براساس مسائل سیاسی و تقسیمات کشوری است، گفت: تاکنون بحثی در خصوص واگذاری امامزاده هاشم (ع) وجود نداشته و پیگیری‌ها به صورت جدی انجام شده است و به نظر می‌رسد بخشی از مسائل مطرح شده چه در آمل و چه در دماوند کارکردهای سیاسی و تبلیغاتی دارد.

محمودی‌فرد با بیان اینکه هیچ کدام از موضوع‌های مطرح شده بحث حقوقی و قانونی ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در ابلاغیه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) زمان تعیین شده، به رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اعلام کردیم که بحث واگذاری این بقعه زیارتی منتفی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که وزیر کشور موضوعی را به ما ابلاغ نکند، بحثی را قانونی تلقی نمی‌کنیم؛ البته تاکنون در وزارت کشور چنین موضوعی مطرح نبوده و استانداری تهران در این خصوص با تغییر و تحولات مخالف است مگر اینکه کارهای قانونی آن انجام شود.

بنابر این گزارش؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه‌ای واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) دماوند به شهرستان آمل را به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ابلاغ کرد که در این خصوص نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس این ابلاغیه را نتیجه فشارهای رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دانسته بود.

حمیدرضا مشهدی‌عباسی با بیان اینکه رئیس کمیسیون فرهنگی و قائم‌مقام این کمیسیون در مجلس به بنده اعلام کرده بودند که دخالتی در بحث امامزاده هاشم (ع) نمی‌کنند، افزود: فشارهای آنها به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را سیاسی می‌دانم.

وی با اشاره به اینکه هنوز وزارت کشور در خصوص تعیین تکلیف آستان امامزاده هاشم (ع) تصمیم نگرفته است، گفت: ما نسبت به این موضوع براساس سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و معاون سیاسی وزیر کشور اقدامی نکردیم.

مشهدی‌عباسی در پایان یادآور شد: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تهدید به استیضاح کرده و وزیر نیز نامه واگذاری آستان امامزاده هاشم (ع) را صادر کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا