برگزاری سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم در دماوند

سی و یکمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مطهری با شرکت یک هزار و ۴۰۰ نفر معلم شاغل و بازنشسته در شهرستان دماوند برگزار شد.

IMG_5815

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، مراسم بزرگداشت مقام معلم در سالن شهداي شهرک اماميه شهر دماوند با حضور «حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری» نماینده ولی فقیه در امور مساجد کل کشور، «حمیدرضا مشهدی عباسی» نماینده مردم دماوند و فیروزکوه و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس، «درویش متولی» رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر انتفاعی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، مسئولان شهرستانی و معلمان شاغل و بازنشسته با سخنرانی و اجرای سرود انجمن‌های دانش آموزی برگزار شد.

در حاشیه‌های این مراسم مسئولان شهرستان دماوند از معلمان دوران ابتدایی خود با اهدای هدایا تقدیر به عمل آوردند.

در ادامه این مراسم از رضا حاجی عربی، حسین مرادی، عیسی سهرابی مومجی، محمد صحبتی‌ها، حسن جدیدی، موسی مومن‌پور، محمدرضا قلی وادانی، سید احمد مشهدی، زهرا رستمی اسد آبادی، زهرا شعبانی، هاجر میرزایی، ماه بانو شرف الدینی، توران احمدی، مینا رستمی آبندانسری، گوهر لاری، راحله مشایخ، زهرا احمدزاده پشتکه و سعیده شادالوئی ۱۸ معلم نمونه شهر دماوند در سال ۹۴ با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

IMG_5829

این مراسم بزرگداشت هفته معلم در شهرستان دماوند با مشارکت سه شهرداری کیلان، دماوند و آبسرد در روز ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ با شرکت ۹۰۰ نفر در سالن شهدای شهرک امامیه دماوند، ۳۰۰ نفر در حضرت علی ابن ابیطالب (ع) آبسرد و ۲۰۰ نفر در سالن همایش‌های شهرداری کیلان برگزار شد.

*رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند: نوسازی‌های خوبی در حال انجام است

رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان دماوند گفت: سی و یکمین بزرگداشت مقام معلم با حضور یک هزار و 400 فرهنگی شاغل و بازنشسته در شهرستان دماوند در حال برگزاری است تا قدردان بخشی قطره‌ای از زحمات این عزیزان باشیم.

محمد مشهدی عباسی در جمع فرهنگیان شاغل و بازنشسته شهرستان دماوند در مراسم سی و یکمین بزرگداشت مقام معلم در شهرستان دماوند ضمن تقدیر از مسئولان، اعضای کمیته برنامه ریزی راهبردی، شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: این مراسم با مشارکت شهرداری‌های کیلان، دماوند و آبسرد با انتخاب یک نماینده از اداره آموزش و پرورش شهرستان در سالن شهدای شهرک امامیه دماوند، حضرت علی ابن ابیطالب (ع) آبسرد و سالن همایش‌های شهرداری کیلان در حال برگزاری  می‌باشد.

وی از جمع‌آوری کمک پنج میلیارد تومانی توسط خیرین مدرسه‌ساز در دماوند جهت تخریب و بازسازی مدارس در سال گذشته خبر داد و افزود: بودجه‌ای نیز از سوی کمیته برنامه‌ریزی راهبردی و با تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی محقق شد.

مشهدی عباسی افزود: مدرسه حاج عباس اسماعیلی در محله فرامه، مدرسه حاج سعید درویشیان در محله چالکا دماوند، مدرسه طلاچیان در فاز دو فرهنگیان گیلاوند، ارجمند ترقی، مدرسه دکتر گوشه و تهرانچی در آیینه ورزان، مدرسه پروین سلطان العلمائی در آبسرد با پیشرفت عمرانی‌های بین ۱۰ تا ۹۰ درصد، تخریب و در حال بازسازی هستند.

وی خاطر نشان کرد: از 630 کلاس درس در شهرستان دماوند، اقدام به هوشمند سازی 400 کلاس درس توسط انجمن خیرین مدرسه یار  و مدرسه دار در شهرستان دماوند کردیم.

رئیس اداره آموزش پرورش شهرستان دماوند از راهیابی و کسب رتبه توسط دانش آموزان دماوندی در بحث پروشی و آموزشی به مسابقات کشوری خبر داد و افزود: در سال 93 رتبه اول جذب هنرجو در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و معارف، رتبه چهارم تدریس زبان انگلیسی و مقام سوم شورای آموزش و پرورش  در سطح شهرستان های استان تهران را داشتیم.

این مقام مسئول با اشاره به مقام بالایی که اسلام برای معلم در نظر گرفته است تصریح کرد: ویژگی‌هایی که اسلام برای نحوه آموزش و تعلیم و تربیت دانش آموزان توصیه می‌کند را باید سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

مشهدی عباسی تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که موجب تحقق همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت می‌شود، خوشرویی است و امیدواریم که بتوانیم این ویژگی را در اولویت قرار دهیم.

*رئیس شورای اسلامی شهر دماوند: اهتمام ویژه به کار فرهنگی در حوزه آموزش و پرورش و فعالیت‌های دینی داریم

رئیس شورای اسلامی شهر دماوند گفت: شورای اسلامی شهر دماوند در چهارمین دوره، انجام فعالیت‌های فرهنگی را به عنوان یک تکلیف و وظیفه برای خود قرار داده است.


غلامرضا ذبیحی در مراسم سی و یکمین بزرگداشت مقام معلم در دماوند ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم با اشاره به وحدت و انسجام اعضای شورای اسلامی شهر دماوند اظهار داشت: در جهت ساماندهی و بهتر انجام شدن فعالیت‌های فرهنگی، کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی را به علی نوروز قزوینی واگذار کردیم تا شاهد عملکرد بهتر این فعالیت‌ها در پایان سال باشیم.
وی در ادامه افزود: فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه ای به دو گروه مجری تقسیم می‌شود که یک گروه شامل آموزش و پرورش، آموزش عالی و دستگاه‌های ذیربط در بحث آموزش و تربیت می‌باشد و گروه دیگر تشکیلات پنهان که در حوزه دینی فعالیت می‌کنند، می‌باشد.
ذبیحی تصریح کرد: ما در بخش اول فعالیت‌های فرهنگی نتوانستیم کار خاصی انجام بدهیم و حمایت‌های خودمان را به عنوان یک پشتیبان انجام دادیم و در بخش دوم به نهادها و موسساتی فعالیت می‌کنند کمک هایی را انجام کردیم.
این مقام مسئول در پایان بیان کرد: با توجه به شعار سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» از سوی مقام معظم رهبری ما به عنوان خدمتگزار مردم به دنبال هم زبانی، وحدت و انسجام بیشتری در شهر دماوند خواهیم بود.

اخبار همایش:

*عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: چوبی که برخی مدیران بر سر آموزش و پرورش می‌زنند به حق نیست

*رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند: قدردانی از ۱۴۰۰ فرهنگی شهرستان دماوند

*فرماندار دماوند: زمین تعاونی فرهنگیان دماوند بعد ۱۰ سال به نتیجه مطلوب نزدیک شد

انتهای پیام/ر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا