واکنش عضو کمیسیون اجتماعی مجلس به تبریک ظریف: جوانان ملت را عزیزتر از جوانان خود می‌دانیم/ تبریک به چند جوان جاهل سعودی چه منطق دیپلماتیکی دارد

mashhadi abbasi

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای ظریف موقعیت‌شناسی درستی از ارسال این پیام تبریک نداشتند و اگر حقیقتا فرزندان مردم را همچون فرزند خود بدانیم، تصور نمی‌شود که منطقی برای نوشتن پیام تبریک به یک مشت جوان نادان بی‌ارزش باقی بماند.

حمیدرضا مشهدی عباسی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی تارود با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص رژیم آل سعود اظهار داشت: در برهه‌‎ای از زمان که مقام معظم رهبری زمامداران یک کشور را  جوانان نادان می‌نامند و در شرایطی که جدای از تجاوزارت وحشیانه آل سعود به مردم یمن، به دو نوجوان ایرانی هتک حرمت می‌شود، قطعا اگر فرزندان ملت را عزیزتر از فرزندان خود بدانیم، منطقی برای تبریک باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس همواره از آقای ظریف و زحماتی که در مذاکرات کشیده‌اند، حمایت کرده‌است و هر سعی در جهت منافع مردم و ملت ایران جای تقدیر و تشکر دارد؛ اما ایشان باید دقت کنند و موقعیت‌شناسی مناسبی داشته باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یک روزی ایشان گفتند که آمریکا با یک بمب می‌تواند ایران را نابود کند و ما این را به حساب عدم آگاهی ایشان از اطلاعات نظامی قلمداد کردیم؛ حال بر فرض که ایشان اطلاعات نظامی ندارند، اما اطلاعات دیپلماسی که دارند.

وی ادامه داد: در زمانی که این همه اتفاق ناگوار توسط رژیم آل سعود صورت پذیرفتهاست و این همه توهین به ائمه و سران نظام ما از سوی رژیم صهیونیستی آل سعود انجام می‌شود که نمونه اخیر آن که اهانت به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده و هتک حیثیت دو جوان ایرانی و جنایات وحشتناکی این رژیم صهیونیستی در یمن علیه مردم مظلوم این کشور بود، این تبریک کجای دیپلماسی جای دارد.

مشهدی عباسی تاکید کرد: به نظر بنده آقای ظریف حواسشان خیلی جمع‌تر از این حرف‌ها می‌باشد؛ ایشان که در فیسبوک هستند، حداقل نظرات نوجوانان و مردم عزیزمان را در شبکه‌های اجتماعی راجع به عربستان مطالعه می‌کردند و بعد تبریک می‌گفتند.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس خاطرنشان کرد: خیلی از مردم‌ بخصوص جوانان به ما اعتراض نمودند که چرا آقای ظریف با گستاخی که در فرودگاه جده نسبت به جوانان این مرز و بوم صورت گرفت، این پیام تبریک را ارسال کردند و به حق همانطور که گستاخی به فرزندان عزیزمان به هیچ وجه قابل بخشش نیست، این حرکت آقای ظریف نیر قابل بخشش نمی‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: علیرغم حمایت‌هایی که از تیم مذاکره‌کننده انجام دادیم، هیچ منطقی تبریک به تجاوز کننده را قبول نمی‌کند و با این شرایط ویژه‌ای که نسبت به عربستان وجود دارد، ایشان نباید با دادن چنین پیام تبریکی باعث جریحه‌دار شدن قلب خانواده معظم شهدا و مردم و بخصوص جوانان عزیزمان می‌شدند.

مشهدی عباسی افزود: ما نیز به عنوان خادم مردم در مجلس اعتراض شدید خود را نسبت به این حرکت آقای ظریف اعلام می‌کنیم و واقعا این موضوع جای سوال و تذکر دارد و در هفته آینده این موضوع مطرح خواهد شد و ما هم همچون مردم از چنین پیام تبریک بی‌اساسی در این شرایطی که خشم و انزجار جهانیان از جمله مردم کشور بر علیه رژیم آل سعود به غایت رسیده است، بهت‌زده هستیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: چند جوان جاهل که نهایت وحشی‌گری خود را در عرصه بین‌الملل به عرصه ظهور گذاشتند از دیپلماسی چه می‌دانند که آقای ظریف با تصورات دیپلماتیک به عادل الجبیر تبریک گفت؛ کاش آقای ظریف مواضع ضد ایرانی اخیر عادل الجبیر را مطالعه می‌کرد که شاید بتوان او را ایران ستیزتر از سعود الفیصل دانست.

انتهای پیام/مش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا