افزایش نظارت بر مهدهای کودک در دماوند

424رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند از افزایش نظارت بر مهدهای کودک و رشد بازدیدها از این مراکز در سال 94 در دماوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، نشست متصدیان امور اجتماعی بهزیستی شهرستان دماوند با حضور مدیران مهدهای کودک زیر پوشش این اداره برگزار شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در جمع مدیران مهد‌های کودک شهرستان دماوند اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان بهزیستی در حوزه تخصصی امور اجتماعی، نظارت بر مهدهای کودک است و این مراکز رسالت خطیر نگهداری و تربیت فرزندان خردسال این مرز و بوم را بر عهده دارند.

محمود حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: مهدهای کودک این شهرستان با تعامل، همیاری و همکاری به‌عنوان بازوان قوی در جهت ارتقای کیفیت خدمات بهزیستی این شهرستان مدنظر هستند و هر امتیاز و رتبه‌ای که در زمینه‌های مختلف به دست آید، باعث افتخار شهرستان دماوند خواهد بود.

وی افزود: نظارت، بازدیدهای کارشناس امور مهدهای کودک اداره بهزیستی شهرستان دماوند از مراکز مهدهای کودک در طول سال را باید به چشم بازسازی، ارتقا و سلامت فرزندان دانست.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز در این نشست گفت: یکی از اهداف و وظایف حوزه امور اجتماعی، زیرپوشش قرار دادن مهدهای کودک در سطح این شهرستان است؛ روند رشد و تربیت فرزندان در چارچوب و وظایف این حوزه تخصصی به‌حساب می‌آید.

فاطمه بذری‌شرفشاده بیان کرد: مهدهای کودک نه تنها در تربیت رفتاری و آموزش‌دهی تلاش کنند، بلکه اگر فرزندی دچار مشکلاتی همچون خانواده، اختلالات گفتاری، دیداری یا شنیداری باشد، باید آن را به مراکز مشاوره و درمانی ارجاع دهند.

وی افزود: تربیت رفتاری و اجتماعی هر فرزند باید تا قبل از سن 6 سالگی به‌صورت عملیاتی شکل گیرد؛ با آموزش‌دهی صحیح، در قالب دستورالعمل و چارچوب‌های قوانین سازمان بهزیستی می‌توان گام‌های بلندی را در این زمینه برداشت.

شهلا کیارستمی، کارشناس مهدهای کودک اداره بهزیستی شهرستان دماوند نیز اظهار داشت: این شهرستان دارای سه مهدکودک روستایی و هشت مهدکودک در شهرهای دماوند، رودهن و آبسرد بوده و امنیت محیط فیزیکی برای امنیت سلامت و برنامه‌های تربیتی فرزندان در اولویت نخست مهدهای کودک قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا