اعتکاف با تهاجم فرهنگی همه‌جانبه دشمن مبارزه می‌کند

13930323000340_PhotoAامام جمعه آبسرد گفت: اعتکاف موجب کاهش جرم و فساد در جامعه می‌شود و با تهاجم فرهنگی همه‌جانبه دشمن مبارزه می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرشریفی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر آبسرد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: تاکنون جهان اسلام بعد از پیامبر گرامی اسلام (ص)، شخصیتی همچون امام علی (ع) به خود ندیده است.

وی افزود: زندگی حضرت امیرالمؤمنین (ع) همواره پرثمر بود و در مدت خلافتشان توانستند که جوامع بشری را صاحب رستگاری کنند.

امام جمعه آبسرد با اشاره به روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب تصریح کرد: در این ایام، معتکفان به برکت 13 ماه رجب در مساجد حضور پیدا می‌کنند تا فرصت قرب الهی، محاسبه اعمال خود را در خلوت پیدا کنند.

میرشریفی با بیان اینکه اعتکاف به معنای ماندن در مسجد برای خودسازی است، گفت: در مدت سه روز اعتکاف، مدتی معتکفان از جامعه و دیگر مردم جدا می‌شوند و به درون خود روی‌آورده و فرصتی برای انس گرفتن با معبود و پیوند با مبدأ هستی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به بعضی از آثار اجتماعی اعتکاف بیان کرد: اعتکاف باعث کاهش جرم و فساد در جامعه می‌شود و در سلامت جامعه و برقراری ارتباط با دوستان بسیار مؤثر است.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه اعتکاف با تهاجم فرهنگی که از سوی دشمنان اتخاذ شده مقابله می‌کند، ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف در خودسازی انسان‌ها بسیار تأثیرگذار است و این مراسم معنوی در شهر آبسرد نیز برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا