شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران منحل شد

 شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران منحل شدوزیر نفت در واکنش به انحلال شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، اعلام کرد: وزارت نفت مخالف واگذاری این شرکت نفتی به بخش خصوصی بود و با نظر سازمان خصوصی‌سازی این شرکت منحل شده است.

به گزارش تارود به نقل از مهر،  با پیشنهاد رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت و موافقت هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران، شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران منحل شد.

بر این اساس شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران با سابقه بیش از چند دهه فعالیت در سطح صنعت نفت و گاز کشور منحل و این مجموعه به یک مدیریت در سطح شرکت ملی نفت ایران تبدیل شده است.

از سوی دیگر با تبدیل شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران به یک مدیریت در بدنه شرکت ملی نفت ایران، عملا خصوصی سازی این مجموعه نفتی متوقف شده است.

همزمان با انحلال این شرکت بزرگ نفتی ایران، بیژن زنگنه وزیر نفت به انحلال شرکت کالای نفت واکنش نشان داده است.

بیژن زنگنه درباره انحلال شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران اظهارداشت: از ابتدا قرار بود شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران واگذار شود اما وزارت اقتصاد پذیرفت به جای واگذارکردن آن که عملی نبود، این شرکت به مدیریتی در شرکت ملی نفت ایران تبدیل و سپس این شرکت منحل شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید، افزود: وزارت نفت با واگذاری این شرکت نفتی به شدت مخالفت کرده بود.

وزیر نفت با بیان اینکه انحلال این شرکت نفتی تصمیم سازمان خصوصی سازی و وزارت اقتصاد بوده، درخصوص واکنش نمایندگان مجلس درباره خروج شرکت‌های نفتی از لیست واگذاری اظهار داشت: دوشنبه گذشته با حضور در کمیسیون اقتصادی اصل ٤٤ مجلس شورای اسلامی توضیحاتی در این باره داده شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، شرکت پیرا حفاری ایران، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت انتقال گاز ایران، ۸ پالایشگاه گاز، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران و ۱۲ شرکت کوچک و بزرگ دیگر نفتی پیشتر در لیست خصوصی سازی قرار گرفته بودند.

در همین حال، منصور معظمی معاون برنامه ریزی وزارت نفت اخیرا با بیان اینکه پیشنهادها و نظرهای وزارت نفت در زمینه خروج شرکت‌های نفتی از فهرست واگذاری با تصویب در کمیسیون اقتصادی دولت تامین شد، گفت: این مصوبه پس از ۱۴ ماه مذاکرات وزارت نفت، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان خصوصی سازی حاصل شده است.

با انحلال شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران و با حکم رکن الدین جوادی معاون وزیر نفت، عزت الله اکبری با حفظ سمت به عنوان سرپرست مدیریت پشتیبانی، ساخت و تامین کالا نفت منصوب شده است.

بنا بر گزارش شرکت ملی نفت ایران، مدیریت پشتیبانی، ساخت و تامین کالا، پس از انحلال شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران ایجاد شده است، این مدیریت، امور پشتیبانی از ساخت، تهیه و تامین اقلام مورد نیاز و حمایت از تولید داخلی در صنعت نفت را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا