انتقاد شدید امام جمعه دماوند از وضعیت بلوار بعثت و مشکلات مردم مشاء؛ مسئولان با ماشین یک دوری در شهر بزنند

امام جمعه دماوندامام جمعه دماوند گفت: به آقایان مسئول گفتیم بنده کرایه یک ماشین را می‌دهم و شما یک دوری در خیابان‌های شهر بزنید و وضعیت غیر اصولی آسفالت‌ها و بلوار بعثت را ملاحظه نمایید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه دماوند، ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: امیدواریم ملت ایران با شناخت واقعی در مسیر حضرت امیرالمؤمنین (ع) که پیامبر گرامی اسلام (ص) آن را راهی برای رسیدن به خداوند متعال معرفی کردند، حرکت کنند.
وی با بیان اینکه فخر رازی، فقیه شافعی در کتاب تفسیر خود بحث اینکه «بسم‌‌الله الرحمن الرحیم» اول نماز را بلند یا آهسته بخوانیم، مطرح کرده است، گفت: رازی در تفسیر خود اعلام کرده که «بسم‌‌الله الرحمن الرحیم» اول نماز باید بلند خوانده شود؛ به جهت اینکه این موضوع یکی از رفتارهای حضرت امیرالمؤمنین (ع) بود.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه میلاد امام علی (ع) با روز پدر و هفته معلم مصادف شده است، تصریح کرد: پیامبر فرموده است که من و علی پدر امت اسلامی هستیم و چه زیباست که امسال روز معلم با روز پدر و میلاد حضرت علی(ع) تقارن برخورده است.

علاء‌الدینی ادامه داد: از پیامبر گرامی اسلام (ص) روایتی وجود دارد که پدر به سه دسته تقسیم می‌شود؛ نخست پدری که در بدو تولد همراه فرزند باشد، دوم پدری که به فرزندش آموزش دهد و سوم پدری که وسایل ازدواج فرزندش را تهیه ‌کند.

وی با بیان اینکه جایگاه پدری که به فرزند خود آموزش می‌دهد، بالاتر است، ادامه داد: امام علی (ع) می‌فرمایند؛ که هر کسی در هر مجلسی حتی اگر امیر بود باید در مقابل پدر و معلم خود برخیزد.

امام جمعه دماوند افزود: از اسکندر هم سئوال کردند چرا مقام معلم بالاتر از پدر واقعی انسان‌هاست، اسکندر جواب داد که معلم سبب حیات باقی و پدر سبب حیات فانی زندگی جاودانه می‌شود.

* اجراء اسلام وظیفه هر فرد است؛ باید به شیعه بودنمان افتخار کنیم

علاء‌الدینی با اشاره به وصیت‌نامه امام خمینی(ره) بیان داشت: امروز باید شیعه بودن افتخار ما باشد و آن بزرگوار نیز در وصیت‌نامه خویش گفته‌است؛ ما مفتخریم که باقرالعلوم از ماست، ما مفتخریم که نهج‌البلاغه از ماست و این افتخار در گویش و نوشتار ما باید جاری باشد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هم باید به دنبال اجرای قانون باشد خاطرنشان کرد: قوانین جامعه‌ی اسلامی در حدود اسلام است و اجرای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر وظیفه هر فردی می‌باشد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه با ولادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) نشاط معنوی در جامعه با برگزاری سنت اعتکاف برپا می‌شود، گفت: امروز برخی مساجد شهرستان به سبب خیل مشتاقان، ظرفیت پذیرش ندارند و هرکسی می‌تواند با روزه گرفتن این سه روز با حضور در هر مسجدی در روز 15 ماه رجب و انجام اعمال ام‌داوود از ثواب اعتکاف بهره‌مند شود.

علاء‌الدینی با اشاره به اینکه این معنویت امروز پشتوانه ماست تاکید کرد: امروز سنای آمریکا می‌گوید که در مساجد ایران بمب اتم تولید می‌شود و آن‌ها می‌دانند که معنویات از سلاح و ابزار بالاتر استو امروز این معنویت است که باعث می‌شود یک هواپیمای ایرانی در خاک یمن بدون توجه به هشدار جنگنده‌های سعودی به راه خود ادامه می‌دهدو عربستان جرات پرتاب یک گلوله به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: کودتای حاکمیت عربستان به خاطر وجود ضعف معنوی در پادشاهان و حاکمان این کشور است که مدعی خدمتگزاری به حرمین هستند؛ امروز فرار 4 هزار سرباز سعودی از ترس ایمان و معنویت مردم یمن از مرزهای این کشور فرار می‌کنند و 10 هزار سرباز سعودی از ارتش این کشور جدا می‌شوند.

وی اضافه کرد: امروز بعد از سال‌ها سعودالفیصل بعد از 40 سال شیعه هراسی و ایران هراسی برکنار می‌کنند و این نشان از از هم پاشیدن هرم قدرت این کشور مدعی خدمتگزاری به حرمین شریفین که در حقیقت از آن استفاده ابزاری می‌کند، هستیم.

*وضعیت بلوار بعثت مشکلات عدیده‌ای برای مردم ایجاد کرده است/ تکلیف مردم مشاء را مشخص نمایید

علاءالدینی در بخش دیگری از سخنان خویش در خطبه‌های نماز جمعه شهر دماوند با اشاره به وضعیت عمرانی شهر بیان کرد: پروژه بلوار بعثت 10 سال است که به نتیجه نرسیده است و از طرفی تغییر نام‌های متوالی در یک میدان در ورودی جهاد بی معنی است؛ یک روز این میدان را به نام جهاد، یک روز به نام امام رضا(ع) و یک روز به نام میدان شهداء نامگذاری می‌کنند؛ این نام‌ها مقدس است، اما لزوم تغییر دائم آن چیست؟

وی در ادامه افزود: بنده به مسئولین توصیه کردم که یک ماشین با کرایه بنده بگیرید و نگاهی به وضعیت راه‌ها و برخی از نقاط حادثه‌خیز همین بلوار بیندازید؛ واقعا برخی از شهروندان شهرک‌ها برای ورود و خروج از این شهرک‌ها دچار مشکل شده‌اند و این در حالی است که این شهرک‌ها بیشترین عوارض را می‌دهند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه آیا با تکمیل نشدن بلوار بعثت لزومی به شروع یک پروژه جدید همچون مجتمع تجاری جنب دانشگاه آزاد دماوند می‌باشد، تاکید کرد: این پروژه نیز در جای خود خوب است؛ اما باید اولویت با یک پروژه نیمه تمام که با رفاه مردم سر و کار دارد باشد که دراین رابطه عده‌ای از مردم طوماری نیز تهیه کردند.

امام جمعه دماوند در بخش دیگری از صحبت‌های خویش با انتقاد به وضعیت مشاء و گلایه‌های مردم خاطرنشان کرد: دو سال است که مردم مشاء نمی‌دانند که بالاخره در محدوده شهری هستند یا روستا و در خصوص ساخت یک واحد به مشکلات عدیده‌ای برخورد نموده‌اند و گهگاهی هم تخریب‌هایی برای آن‌ها اتفاق می‌افتد که سبب ناراحتی آن‌ها می‌شود؛ هر چند شاید مسئولین بعدها بیایند و بگویند که قبلا تذکر داده‌ایم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا