فرار تروریست‌ها از مأرب/بمباران شدید صنعا، لحج و عدن/ نگرانی از یک فاجعه

image236055شورشیان وابسته به «عبدربه منصور هادی» ادعا کردند که کنترل فرودگاه «عدن» را از دست انصارالله خارج کرده‌اند و در درگیری با اعضای این جنبش، دست‌کم 35 نفر از آنها را کشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عربستان سعودی، سه‌شنبه‌شب اول اردیبهشت (21 آوریل)، پایان تجاوز نظامی موسوم به عملیات «طوفان قاطع» علیه یمن را اعلام کرد و همزمان از آغاز عملیاتی جدید موسوم به «بازگرداندن امید به یمن» خبر داد.

عربستان، عملیات «طوفان قاطع» را که بیش از 2500 کشته و بیش از 3000 زخمی برجای گذاشت، بامداد روز پنجشنبه 6 فرودین (26 مارس) آغاز و هدف آن را «بازگرداندن رئیس جمهور» مستعفی یمن به قدرت در یمن اعلام کرد، اما با مقاومت مردم، ارتش و جنبش انصارالله یمن، تاکنون به این هدف و دیگر اهداف اعلامی نرسیده است.

*شورشیان وابسته به «عبدربه منصور هادی» ادعا کردند که کنترل فرودگاه «عدن» را از دست انصارالله خارج کرده‌اند و در درگیری با اعضای این جنبش، دست‌کم 35 نفر از آنها را کشته‌اند

* 70درصد بیمارستان‌های یمن قادر به ادامه کار نیستند/ سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که 70 درصد بیمارستان‌های این کشور به دلیل نبود امکانات در آستانه تعطیلی قرار گرفته‌اند.

* تروریست القاعده‌ای در عدن کشته شدند/نیروهای یمنی توانستند 20 شبه نظامی القاعده‌ای را شهر عدن به قتل برسانند.

* فرار تروریست‌های القاعده از مأرب به حضرموت پس از شکست از نیروهای یمنی/تروریست‌های القاعده‌ای پس از پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در یمن وادار به فرار از استان مأرب شدند.

* مناطق جنوب صنعا و مرکز لحج شاهد بمباران شدید جنگنده‌های سعودی بودند و نیروهای انصارالله اعلام کرد که مقادیر زیادی از انواع سلاح متعلق به گروه‌های تروریستی القاعده که توسط ناتو ارسال شده بود را به عنوان غنیمت به دست آورده است

* جنگنده‌های سعودی، یک پل را در کوه «سمارة» در استان «إب» را بمباران و تخریب کردند

*عناصر القاعده، سرتیپ «محمد سعید الجریری» رئیس کمیته امنیت و دفاع در «حضرموت» را دستگیر کردند

* بیمارستان‌های یمن در آستانه بسته شدن قرار گرفته‌اند

*در سایه تداوم جنایات عربستان سعودی علیه ملت یمن؛ بیمارستان‌های یمن در آستانه بسته شدن قرار گرفته‌اند

*سازمان ملل: بیش از 300 هزار یمنی در حملات عربستان آواره شدند

* جنگنده‌های سعودی یک ساختمان دولتی و مقر اداره ایمنی جاده‌ها را در «حرض» واقع در استان «حجة» را بمباران کردند

* کمک تسلیحاتی سعودی‌ها به القاعده و شورشیان «هادی» در «تعز»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا