خرده مالكی بلای جان اراضی کشاورزی دماوند

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی دماوند گفت: اراضی کشاورزی به زمین های موروثی برای وارثین تبدیل شده است و این خرده مالکی ها، گریبان اراضی کشاورزی دماوند را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، طیبه میرزا کوچکی در مورد معضلات گریبان گیر بخش مرکزی دماوند، گفت: اقدامات تاثیر گذاری در راستای حفظ کامل اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری ها متاسفانه صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی بخش مرکزی دماوند با اشاره به ساختار موروثی اراضی کشاورزی در این شهرستان، تصریح کرد: اراضی کشاورزی به زمین های موروثی برای وارثین تبدیل شده است.

میرزا کوچکی با تاکید بر اینکه خورده مالکی گریبان اراضی کشاورزی دماوند را گرفته است، در تشریح معضلات زیر بنایی در بستر کشاورزی شهرستان، اضافه کرد: کم آبی نه تنها دغدغه شهرستان دماوند نیست بلکه به مشکلی کشوری تبدیل شده است و تاثیرات منفی بر ساختار تولیدات کشاورزی کشور دارد.

عضو شورای اسلامی بخش دماوند با انتقاد از عدم استقبال روستائیان از کشاورزی در شهرستان  ابراز داشت: مشکل سرمایه گذاری در بستر کشاورزی داریم و فروش محصولات کشاورزی در بخش مرکزی دماوند با دشواری ها و سختی های زیادی مواجه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران رودهن

انتهای پیام/ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا