دیگر از خون دادن نترسید

testاخیرا وسیله‌ای ابداع شده که بر روی پوست قرار می‌گیرد و بدون درد خون را بیرون می‌کشد. این وسیله می‌تواند جایگزین سوزن سرنگ شود.

اگر شما ازجمله کسانی هستید که ترس غیرمنطقی از نشستن بر روی صندلی و تماشای این که فردی با سرنگ، خون یعنی مایه حیات را از بدنتان بیرون بکشد، دارید؛ پس به اینجا توجه کنید. اخیرا برای کسانی که از خون دادن به خاطر وارد کردن سوزن سرنگ می‌ترسند، وسیله‌ای بدون درد که توسط خود بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای آزمایش خون ابداع شده که می‌تواند جایگزین سوزن سرنگ شود. امید می‌رود این وسیله تا سال 2016 وارد بازار شود.

شرکت آمریکایی Tasso با کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاه ویسکانسین-مدیسون این وسیله را ابداع کردند. این وسیله آزمایش خون، درست به‌اندازه یک توپ پینگ‌پنگ است که ظرف 2 دقیقه بر روی پوست دست قرار می‌گیرد. این وسیله خون را از طریق یک وکیوم ظریف به داخل لوله متصل روی آن، به بیرون می‌کشد. سپس نمونه خون را می‌توان به آزمایشگاه فرستاد.

بن کازاوانت یکی از شرکای بنیانگذار و معاون رئیس شرکت Tasso در پیامی مطبوعاتی گفت: این تکنولوژی متکی بر نیروهای حاکم بر جریان کمی از مایع است. در این مقیاس، فشار سطحی بر نیروی جاذبه حاکم است و بدون توجه به اینکه چگونه این وسیله را بر روی پوست قرار داده‌اید، خون را نگه می‌دارد.

به جای فرو کردن سوزن در سیاهرگ، وقتی که کاربر این دستگاه را روی پوست خود نگه می‌دارد، یک خلاء جزئی ایجاد می‌شود که بلافاصله شروع به جلو کشیدن خون از طریق بسیاری از کانال‌های باز میکروسکوپی به نام مویرگ می‌کند.

در طول این روند، با اقدام مویرگی خون را در یک ظرف متصل شده به دستگاه جمع آوری می‌کند. این دستگاه در حال حاضر می‌تواند، 0.15 سانتی‌متر مکعب خون که برای اکثر تجزیه و تحلیل‌های آزمایشگاهی معمول از جمله کلسترول، عفونت، سلول‌های سرطانی و آزمون قندخون، اندازه کافی محسوب می‌شود، استخراج کند.

این وسیله بدون درد است

کسانی که این وسیله را استفاده کرده‌اند، به بدون درد بودن آن اذعان کرده‌اند. این شرکت برای تولید وسیله جدید، سه میلیون دلار اعتبار از آژانس طرح‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (DARPA) دریافت کرده است تا کمک کند این وسیله درصورت کسب تائیدیه از سوی سازمان غذاوداروی آمریکا تا سال 2016 وارد بازار می‌شود.

هدف از سرمایه‌گذاری DARPA اینست که در شرایطی که نمی‌توان آن را روی یخ قرار داد تا به دست آزمایشگاه برسد، راهی برای نگه‌داری خون در دمای مناسب تا انتقال آن به آزمایشگاه بیابد.

منبع: نیکو

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا