جشن تکلیف 700 نوگل دانش‌آموز دماوندی برگزار شد

جشن بزرگ تکلیف با حضور 700 نفر از دانش‌آموزان سوم ابتدایی مدارس شهرستان دماوند در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) گیلاوند برگزار شد.

700 nogol damavandi

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، در این مراسم که با حضور مسئولان شهرستان دماوند همراه بود، دانش‌آموزان دختر در این جشن بزرگ و پرافتخار رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند.

در این آیین دانش آموزان علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع به عنوان حاملان قرآن سوره «کوثر» را به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی سرودند.

امام جمعه دماوند در حاشیه این مراسم با بیان اینکه طی سال‌های اخیر برنامه‌های خاصی برای ترویج فرهنگ اسلامی با عنوان‌های مختلف انجام شده است، گفت: در زمان‌های گذشته این مراسم را «جشن تکلیف» می‌دانستند، اما به تازگی این مراسم پر افتخار را «جشن تشریف» می‌خوانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی تصریح کرد: دختران در پایان سن 9 سالگی قمری و پسران در پایان سن 15 سالگی به عبودیت حضرت حق تشرف پیدا می‌کنند و چند سالی است که در کنار تاریخ شمسی، تاریخ قمری نیز ثبت می‌شود.

وی به توصیه‌های علمای اسلام در خصوص جشن تکلیف اشاره کرد و افزود: انسان برای رسیدن به سن تکلیف و انجام تعالیم اسلامی به چهار شرط نیاز دارد؛ عقل کامل، قدرت کافی، رسیدن به علم، رشد و بلوغ از این شروط است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه این جشن‌ها هنگام رسیدن به بلوغ سنی برگزار می‌شود، گفت: با برپایی این جشن‌ها، خاطرات خوبی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود و وضو، تسبیحات حضرت زهرا (س) و احکام شرعی به آنها آموزش داده می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا