تنبیه، دانش آموز تویسرکانی را روانه بیمارستان کرد/ سکوت آقای مدیر کل در قبال حادثه!

image167986با وجود گذشت یک هفته، از حادثه رخ داده در یکی از مدارس ابتدایی روستایی در تویسرکان، هنوز جزئیات حادثه دانش آموز دختر پایه پنجم ابتدایی که گفته می شود با ضربات طناب معلم خود راهی بیمارستان شده، در هاله ای از ابهام است.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ل.خ دانش آموز پایه پنجم ابتدایی که در یکی از روستاهای شهرستان تویسرکان مشغول به تحصیل است با وجود حال نامساعد خود در گفت و گو با خبرنگار ما درباره روز حادثه گفت: امتحان تاریخ داشتیم، دوستم زهرا به من گفت سوالات را به او بدهم، من به او گفتم من خود مطلبی هنوز ننوشتم، که ناگهان معلم ما آقای خ.ا طناب خود را بیرون آورد و ضرباتی به سر من زد و دوستم زهرا را نیز تنبیه کرد.

وی می افزاید: پس از حادثه تا یکی دو روز حال خوبی نداشتم، به طوری که پس از سرگیچه های شدیدغش می کردم.

خانم .م. مادر این دانش آموز نیز در گفت و گویی گفت: هفته گذشته بود که یکی از اهالی روستا درب منزل ما را زد و گفت که حال دخترت خوب نیست و در کوچه تلوتلو میزند، زودتر خودت را برسان و او را به خانه بیاور.

وی اظهار کرد: تا یک روز تمام دخترم حالت تهوع داشت، کمی آب قند و شربت به او دادیم خوب نشد که نشد، چند مرتبه هم غش کرد، حال و روزش بسیار وخیم شد، بنابراین دختر نازنیم را به برای معاینه پزشک به روستای مجاور بردیم، پزشک آن جا بلافاصله گفت دخترت را به بیمارستان شهر برسانید، ما هم شبانه دخترم را به بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان آوردیم.در آنجا حال دخترم خیلی بدتر شد در حین گفت و گو دختر و پزشکش تازه متوجه شدیم چه اتفاقی افتاده است، پزشک اورژانس از او پرسید چرا اینقدر حالت بد است، ضربه ای به سرت وارد شده؟ دخترم با این دست و آن دست کردن راضی شد و گفت معلم با طناب به سرم زده است و تهدید کرده که نباید به مادرم جریان را بگویم وگرنه باز تنبیه می شوم.

مادر این دانش آموز می افزاید: در این حین بود که حال دخترم وخیم تر شد و دستور اعزام او را به همدان دادند و ما با آمبولانس او را به بیمارستان همدان آوردیم. در حال حاضر در این دو سه روز دخترم بیش از چهار مرتبه تشنج کرده است، می گویند دخترت دروغ می گوید: چه دروغی، همین محرم سال گذشته بود که دخترم با تنی کبود به خانه آمد و ما آن زمان هم تصمیم گرفتیم از معلم شکایت کنیم ولی متأسفانه قومیت گرایی در روستای ما و نفوذ خانواده معلم سبب شد از شکایت خود دست برداریم.

وی با ناله ادامه داد: دخترم پس از آن که در بیمارستان، این همه خون از او گرفتند ترسیده است و حال راضی شده اتفاق آن روز را از سیر تا پیاز برای همه بگوید.

خبرنگار ما با عده ای از اهالی روستا صحبت کرده است و آنان تأیید کرده اند که معلم مربوطه دانش آموزان را تنبیه و آنان را تهدید می کند که حرفی نزنند.

اما در این بین آن روی سکه نیز تحقیقات آموزش و پرورش استان و شهرستان هم ادامه دارد و مسئول بازرسی این پرونده از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت و گویی اظهار کرد: صحبت های گفته شده در مصاحبه باید محفوظ باقی بماند و تا روشن شدن ماجرا، سایت مورد نظر حق انتشار اظهارات وی را ندارد.

در خبری نیز که از سوی باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد، آمده است: مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان درخصوص موضوع تنبیه بدنی یک دانش آموز دختر پایه پنجم دبستان توسط آموزگارش در روستای قره رود ( نام روستا اشتباه است) استان همدان گفت: این موضوع درحال بررسی است و معلم خاطی تا بررسی کامل حادثه از کار معلق است.

اما فولادوند مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار ما، هر گونه مصاحبه با رسانه ها را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر موضوع در دست بررسی و تحقیقات است.

یکی از دکتران معالج خانم ل.خ در گفت و گویی عنوان کرد: باید منتظر جواب پزشکی قانونی نیز بود تا مطمئن شد که این تشنج ها بر اثر چیست، آیا واقعا ضربه ای به سر وارد شده است یا نه؟!

به نظر می رسد هنوز چرایی تشنج های این دانش آموز دختر در هاله ای از ابهام است و اما باید بازرسین آموزش و پرورش اصولی تر به پرونده های این چنینی نظارت داشته باشند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. اتفاقاتی که موجبات ترک تحصیل دانش آموزان روستایی را نیز فراهم می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا