امثال مهدی هاشمی صاحب پول های کثیف هستند/ دولت به آمریکا اعتماد دارد اما به منتقدان داخلی اعتماد ندارد

پژمان فرنماینده مردم مشهد گفت: امثال مهدی هاشمی صاحب پول های کثیف هستند. افرادی که بحث پول های کثیف را مطرح کرده اند هیچ مصداقی هم معرفی نکردند اما به طور کلی باید گفت که طرح این موضوع فرار به جلو است تا اتهام هرچه زودتر به خود آنها نچسبد.

حجت الاسلام نصر الله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صبح توس در خصوص مسائل روز سیاسی و فرهنگی کشور به گفت و گو نشست. متن این گفتگو را در ادامه بخوانید:

با توجه به سفارش مقام معظم رهبری در خصوص تعامل دولت با منتقیدن و استفاده از ظرفیت آنها جهت حل مشکلات کشور، آیا جنابعالی به عنوان یک نماینده تاکنون در این زمینه اقدام مناسبی از دولت مشاهده کرده اید؟

تا به این لحظه اتفاقی در خصوص تعامل دولت با منتقدین صورت نگرفته است. فرمایش رهبری هم در این خصوص این نبود که تعامل به صورت نمادین باشد.مساله اینجاست که اراده ای برای استفاده از راهکارها و ظرفیت منتقدین در دولت وجود ندارد. اساسا دولت ظرفیت منتقدین را برای پیشرفت کشور مناسب نمیداند اما متاسفانه همین دولت در توجیه کردن حرف های صریح آمریکا در باره پیمان شکنی های مکرر چیزی کم نمی گذارد و به آنها اعتماد دارد اما منتقدین داخلی مورد اعتماد نیستند.

چند وقتی است که برخ از اشخاص سیاسی و رسانه ها موضوع پول های کثیف را مطرح می کنند و شائبه استفاده از این پول ها را در انتخابات مطرح می کنند. نظر شما چیست؟

طرح موضوع پول های کثیف فی نفسه خوب است. اما کسانی که امروز قوه قضائیه به پرونده آنها رسیدگی می کند صاحبان پول های کثیف هستند. امثال مهدی هاشمی صاحب پول های کثیف هستند. افرادی که بحث پول های کثیف را مطرح کرده اند هیچ مصداقی هم معرفی نکردند اما به طور کلی باید گفت که طرح این موضوع فرار به جلو است تا اتهام هرچه زودتر به خود آنها نچسبد.

نظر شما در خصوص بودجه ارائه شده توسط دولت برای سال ۹۴ چیست؟

بودجه ارائه شده توسط دولت غیر واقعی بود. آنها نفت را ۷۰ دلار پیش بینی کرده بودند که اساسا تا به امروز هیچ تحققی نداشته است. ما سعی کردیم بودجه را واقع بینانه تصویب نماییم. بودجه ارائه شده توسط دولت سیاسی و غیر واقع بینانه بود و ما سعی کردیم اصلاحاتی در آن داشته باشیم و وابستگی کشور را به فروش نفت  کمتر کنیم.

در خصوص لغو سفر عمره به عربستان پس از حتک حرمت اخیر چه نظری دارید؟

به غیر از مورد اخیرعربستانی ها حتک حرمت های فراوانی نسبت به زائرین ما داشته اند اما ما هیچ گاه لغو سفر را به مصلت نمی دیدیم زیرا این سفر برای مردم و کشور ما منافع معنوی زیادی دارد، فقط در یک مورد پس از شهادت زائرین در مراسم اعلام برائت، امام (ره) این اقدام را انجام دادند.پس حتک حرمت سابقه زیادی داشته و من آن را دلیلی برای لغو سفر نمی بینم و اگر دولت به ویژه وزارت خارجه مشکل را به درستی مدیریت می کرد کار به اینجا نمی رسید. تعطیلی عمره به دلیلی ضعف دستگاه دیپلماسی بود. وزارت خارجه باید به جای پنهانکاری و پوشش های غیر واقعی در روزهای اولی که این اتفاق افتاد، فعال عمل می کرد و حتی رئیس جمهور به این موضوع واکنش جدی نشان می داد تا مجازات برای افراد خطاکار زودتر صورت می گرفت و کار به تعصیلی عمره نمی کشید. تعطیلی سفر عمره آخرین حربه نظام بود و انتخاب این گزینه نشان دهنده اقتدار دولت نیست بلکه نشان دهنده ضعف دولت است.

اخیرا شاهد یک سری حواشی در مدیریت موسیقی کشور از جمله تک خوانی یک زن بودیم. با توجه به عضویت شما در کمیسیون فرهنگی مجلس در این خصوص چه نظری دارید؟

قانون نسبت به موسیقی کاملا شفاف است.تک خوانی مجاز نیست و این امر سلیقه ای هم نیست و صراحتا کمیسیون فرهنگی در این زمینه موضع گیری کرده است اما مجلس نباید در مصادیق ورود کند. متولی فرهنگ و هنر کشور وزارت ارشاد است. ارشاد با رفتارهای خود بار مسئولیت خود را بر دوش دیگران می اندازد.ارشاد ممیز موسیقی، فیلم و تمامی آثار هنری است اما این وزارت خانه میخواهد یک ژست روشنفکرانه بگیرد و بگوید ما با این اتفاقات مخالف نیستیم و به طور مثال مجلس مخالفت می کند و ما مجبور به تمکین از دولت هستیم. باید وزارت ارشاد این را بپذیرد که دستگاه اجرایی است و باید چهارچوب های نظام را مراقبت نماید.

شما اخیرا در مجلس تذکری به وزیر ارتباطات دادید. در این خصوص نظر خود را بیان نمایید.

در کشور ما شورای عالی فضای مجازی باید کار سیاست گزاری این حوزه را داشته باشد و وزارت ارتباطات مجری است. اما این وزارت خانه میخواهد هم سیاست گذار باشد و هم مجری که این مورد قبول ما نیست. متاسفانه در این زمینه سواستفاده های سیاسی و اقتصادی هم صورت می گیرد. نتیجه کار هم با توجه به توضیحاتی که در صحن علنی دادیم می شود یک اینترنت گران، بی کیفیت و ناسالم که در اختیار مردم قرار می گیرد.

همان طور که می‌دانید مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگی جهان اسلام است. در این خصوص چه نظری دارید و عملکرد دستگاه ها را در این زمینه چگونه ارزیابی می کنید؟

موضوع مشهد ۲۰۱۷ محلی، استانی و کشوری نیست بلکه یک موضوع بین المللی است. فرصتی است برای کشور زیرا ما پایتخت فرهنگی جهان اسلام می شویم. متاسفانه در این زمینه اراده ای در مدیریت درست این موضوع ندیده ایم. در این زمینه جلساتی هم در کمیسیون فرهنگی داشتیم و به دستگاه های ذیربط تذکراتی داده ایم. متولی اصلی این موضوع استانداری است و امیدواریم اقدامات در این زمینه به روزهای آخر کشیده نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا