بحران کم آبی در 520 شهر و 13 مرکز استان کشور

image233193رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع بحران کم آبی در 520 شهر و 13 مرکز استان خبر داد.

به گزارش تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا “اسماعیل نجار ” رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با آبدانان خبر اظهار کرد :در زمان حاضر 520 شهر پر جمعیت کشور و 13مرکز استان با مشکلات شدید کم آبی رو به رو هستند.
وی گفت: باید مسوولان محلی از روش های کوتاه مدت و میان مدت برای رفع مشکل کم آبی که حاصل تحلیل رفتن منابع سطحی و زیر زمینی به علت کمبود بارش در سال های اخیر است استفاده کنند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: با فرهنگ سازی در این خصوص شاهد کاهش قابل توجه خسارات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی خواهیم بود.
وی خواستار نظارت بیشتر بر ساخت و سازها و فرهنگ سازی در خصوص ایمن و مقاوم سازی واحدهای مسکونی شد و با ذکر اتکا منابع آبی کشور به نزولات جوی، بر لزوم فرهنگسازی جهت بهره برداری بهینه از منابع آب تاکید کرد.
نجار از احداث یک میلیون و 700 هزار واحد مسکونی مقاوم در کشور خبر داد و گفت: تا پایان امسال تعداد 250 هزار واحد مسکونی دیگر در کشور بازسازی وبهینه سازی می شود .

وی با ذکر اینکه 56 هزار مدرسه کشور بازسازی و 18 هزار مدرسه نیز مقاوم سازی شده است افزود: عزم دولت تدبیر وامید بر این است که کلیه بافت های فرسوده شهرها و اماکن غیر مقاوم روستایی در سراسر کشور براساس استاندارد های فنی و مهندسی مقاوم سازی شوند تا کشور در آینده شاهد بحران به نام تلفات وخسارت های زمین لرزه نباشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا